SÅLD! RCBS - tvåhåls gjutblock

Kaliber: .38 special, .357 magnum mfl. (.358” från gjutblocket)

Kulvikt: 150gr (angiven av RCBS – troligen med ren linotypmetall, med ”mer normal” legering blir vikten lite högre).

Kulform: Semi Wad Cutter (SWC) “Elmer Keith style”.

Kulmodell/”modellnummer/namn”: 38-150, hette tidigare 150 KT (Keith style).

Mycket välskjutande kula, se länk för diskussion på forum i USA:

http://castboolits.gunloads.com/showthread.php?79885-RCBS-357-150Gr-SWC-any-good

Material: Gjutjärn.

Skick: Nära nyskick, kaviteter felfria, i övrigt ytterst små bruksmärken som man nästan måste leta aktivt efter för att se.

Inklusive original förvaringsask i stabil plast och ”instruktionsmanual”. Se bilder för skick!

Säljs då jag inte gjuter så mycket 38/357-kulor längre och jag har andra gjutblock som jag använder och nu har tagit fram laddningar till, därför har detta gjutblock blivit liggande oanvänt i mitt skåp från att jag köpte det – det är bättre någon annan få nytta av detta fina gjutblock i stället!

Nypris på RCBS-tvåhålsblock (om man får tag på dem) är ca 2400 kr.

Mitt pris: 1200 kr med frakt. SÅLD!

Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Fått frågor om bild på kaviteterna - har nu kompletterat bilderna med en bild på dessa…

Gjutblocket är som jag skrev tidigare i det närmaste i nyskick, dvs. helt felfritt.

Mvh
Johan B