{SÅLD}
Jag säljer ett mycket påkostat, komplett och högkvalitativt handladdningspaket efter min farbror.
Då jag själv inte är skytt har jag tyvärr ingen djupare teknisk koll på prylarna, men jag har tagit hjälp och fått professionell rådgivning av en kunnig person inom handladdning för att inventera allt och sätta ett korrekt marknadspris.
Utrustningen innehåller komponenter av absolut högsta kvalitet. Allt säljes tillsammans som ett komplett paket i befintligt skick (allt på bilderna ingår).
Enligt märkningar och utrustning innehåller paketet:
-
Maskin: Progressiv laddpress Dillon RL 1050 (handladdningens Cadillac).
-
Hylsmatning: Elektrisk originalhylsmatare (Case Feeder 220V) med transformator samt utbytbara armar/kammar för olika hylsstorlekar.
-
Snabbbyten: Totalt 4 st verktygshuvuden (Toolheads) och 3-4 st kompletta original Dillon krutmått (Powder Measures) för att snabbt kunna byta kaliber utan omställning.
-
Mikrometer: 6 st oöppnade UniqueTek Micrometer Powder Bars för exakt krutinställning.
-
Laddverktyg (Dies): Totalt 7 st kompletta satser i originalaskar (4 blå Dillon och 3 gröna Redding premium-askar):
-
Dillon originalverktyg för 45 ACP
-
Dillon originalverktyg för 9mm Luger (New Style)
-
2 st separata Dillon originalverktygssatser för .38/.357 Mag
-
Redding Competition Bullet Seating Die (mikrometer) för 9mm Luger
-
Redding Titanium Carbide Sizing Die (hårdmetall) för .38 Spec/.357 Mag
-
Redding Complete Reloading Die Set för .30 Mauser
-
-
Kaliberkonvertering: Komplett Dillon 1050 Caliber Conversion Kit för 9mm (med shellplate och tillbehör) samt ytterligare plattor och delar för de andra kalibrarna.
-
Kontroll: Helt ny digital krutvåg (AWS mini PRO-30) i originalförpackning, skjutmått samt mikrometerbygel.
-
Tillbehör: Kinetisk kulutdragare (hammare), tändhattsrör (Primer Pickup Tubes), tändhattsvändare samt mängder av original reservdelar, fjädrar och verktyg (Facom polygrip, skiftnyckel, smörjmedel m.m.).
Prisidé för hela paketet: 30 000 kr (Öppen för rimliga bud vid smidig affär)
Paketet finns för avhämtning på plats i Svärtinge (Norrköping).