Såld (kan tas bort)! Aimpoint Acro P-2 samt adapterplatta till Glock 17 (Nyskick)

Då IPSC-ambitionerna ganska snabbt fick stryka på foten till förmån för familjeliv så säljer jag nu ett Aimpoint Acro P-2 i kanonfint skick. Sparsamt använt är bara förnamnet, då det max ”genomlidit” två magasin.

Siktet är specialversionen av P-2, dvs FBI versionen. Låter dock mer spännande än det är, den enda skillnaden jag kunnat läsa mig till är att denna version har mindre punkt. Denna är på 2,5 MOA medan standard P-2 har 3,5 MOA.

I absolut nyskick externt förutom en liten detalj. Det ser ut som att det finns ett dammkorn eller dylikt på insidan av det främre glaset (se bild). Det känns inte som en repa, och det ser inte heller ut att sitta på utsidan, så sannolikt är det på insidan av glaset.

Inget som påverkar funktion, och heller inget som syns ifrån andra sidan (såvitt jag kunnat se). Men jag vill ändå vara ärlig med vad som ser ut att vara en minimal defekt. Sannolikt kan man kontakta butiken och antingen få det åtgärdat eller reklamera, men i och med att det var en så minimal sak så har jag ärligt talat inte orkat göra det.

Då nypris för allt (sikte och platta) var 7404kr vid inköp på Corax november 2024 (kvitto tillhandahålls) så tänker jag mig 5500kr. Då har jag även tagit dammkornet i beaktande, men viss mån för diskussion finns vid snabb affär.:blush:

Siktet finns för upphämtning i Örebrotrakten, men kan självklart skickas. Köpare står då för frakten.

Hör av er om ni har några frågor.

Väl mött!
//UrsaMajor