S: AR-15 .300 Blackout (Uronen/JP)

Märke: Uronen upper, JP lower.
Modell: AR-15
Piplängd: 18" (45,7 cm)
Kaliber: .300 Blackout (7,62x35 mm)

Säljer min ena bössa till IPSC Rifle.
Uppern är Uronen Precision och importerad av mig. Noga utvald med karbinlängd på gassystemet och 18" pipa för maximal driftsäkerhet vid majorskytte.
Lower är JP med alla interna delar JP.
Kolven är en ACE Skeleton där skumgummit blev skadat och ny tjänar som kolvkamshöjare.
JP Silent Capture sitter i.
Troy handguard sitter på. Kan fås med Diamondback om så önskas.
Finns nog ett par Lancer-magasin i gömmorna som kan skickas med vid köp, dessa ska vara de bästa till .300 då de stackar patronerna bättre än Magpul.
Komp framtagen specifikt för kalibern i major-faktor av Rasmus Luckmann. Pipgänga är 5/8-24".

Var tänkt att skjutas i major i Restricted/Limited, men tiden har aldrig funnits så den får hitta någon som använder den mer.

.300 Blackout är en rolig kaliber där man har kapat en .223-hylsa vid bröstet och satt en hals för .308-kula (7,62 mm).
Med 18" piplängd är det inga problem att nå major, men man får nog räkna med att ladda själv.

Ett tusental hylsor handgjorda av mig medföljer.
Laddverktyg från Forster medföljer.
Gjutblock för kula lämplig till kalibern finns också vid intresse.

Detta vapen användes som testplattform i Vapentidningen #4 2021: Vapentidningen testar Patronprofilen .300 Blackout | Vapentidningen.se
Där kan ni läsa om prestandan.

22 000 kr utan optik.
Eotech 558 som är monterat på bilden går köpa löst för 8000 kr.

Kan skickas, men då gäller halva köpesumman i handpenning vid licensansökan och andra halvan betald innan frakten går.