Ruger pc carbine och precision

Inte riktigt nöjd med precisionen, vet att det inte är ett bänkskyttegevär och aldrig kommer skjuta som ett sådant. men vad har vi för tipps och tricks för att få ut så bra precision som möjligt?

Det ändå jag gjort med min(helt i orginal) är att kolla vilken ammunition den gillar och fått ned träffbilden till ca 10 cm på 80 meter. Handguard gör ju pipan friflytande någon som tyckte det hjälpte?

Hade min i Ruger orginal-chassi (inkl. handguard), fortfarande rätt usel precision så tror inte det gör någon direkt märkbar skillnad.

Jag har ingen själv men snubblade över den här tråden av andra orsaker. Det verkar ju gå att få lite precision i dem i alla fall.

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?p=3451770#p3451770

Vad för ammunition har ni använt?

Tack för svar och länk. Handladda är inget alternativ just nu, även om det var intressant resultat. Tänkte om någon hade små tipps och trix man kunde testa. Kör som sagt helt orginal. Skruvar för låda till stock enligt manualen på 65 inch-pounds åtdraget med Wheeler Momentskruvmejsel, FAT Wrench. Monterat pipan med “the adjustment knob” på pipan så tight jag kan men kan fortfarande montera pipan, ett klick till och det blir för tight. Drar tillbaka slutstycket och släpper, upprepar några gånger. Sen klart för banan. Några tips utöver detta? Skjuter med mekaniskt stöd så mitt skytte ska inte vara problemet.

Geco dtx 115gr skjuter bäst i min. 124gr gillar den inte oavsett fabrikat.

Min går fin-fint med Gecco 124gr, har rödpunkten på pipan så slipper jag oroa mig för ev glapp eller så

Skjuter snusdosan på 50 m, svårt att rikta bättre än så med 2 MOA punkt, i alla fall för mig

Geco 124gr går bra i min. Men skjuter mest med S&B 124gr och är nöjd med dom.