Ruger 10/22 reservdelar

Är på jakt efter en rad orginal delar till 10/22an. kollat på sportec men de länkar bara till vart det finns återförsäljare och de har sällan så bra hemsidor. Det jag letar efter är orginal trä stock till carbine modellen, barrel band(helst i metall) och trigger assemblies(helst en gammal modell i metall men plast skulle kunna funka även en bx model). Tips på sidor som säljer nya eller begagnade delar är sak samma, helst begagnat kanske för att få ner priset. Redan kollat blocket, tradera och eBay utan framgång.

Jag ska till att köpa en inom en snar framtid och skall byta ut orginal kolven mot en annan. Kan ev finnas lite andra delar som följer med den också

Det låter intressant. Vart i Sverige skulle dessa delar vara till salu i så fall. Jag bor i Uppsala så håller tummarna för att du finns i närheten.

Bor straxt norr om Örebro. Men om dom är snabba med licenshanteringen så hinner jag få den innan den 28/5 så kan jag ta med grejerna upp till Uppsala då vi ska dit i andra ärenden

Perfekt!! Vad tänker du byta förutom stocken?

Är en del annat bytt på den så finns väl orginal charging handle mm. Vet ej exakt då jag inte äger den än men om polisen är effektiva vilket dom verkar vara just nu så borde det ha gått igenom innan den 28/5. Om inte så får du komma och hämta eller så skickar jag grejerna.

Låter bra. Håller tummarna för den 28/5. Och hör av dig när du vet mer om vilka delar du kan tänka dig att kränga iväg och pris för dem så jag vet om jag ska leta vidare efter dom delar du inte tänkte sälja. Som sagt mest intresserad av trä stock, trigger assembly och barrel band men även annat är av intresse.
Allt väl!

Du har pm :slight_smile: