Rörligt skytte förbjuds?

Någon som kallar sig för licenstanten twittrar om nya regler för skjutbana.

Någon som vet något om detta?

Twitter om nya regler

Skulle inte förvåna mig om de i alla fall tittade på möjligheterna, vissa beslutande poliser verkar verkligen avsky civilt skytte

Posta gärna texten här också, så vi som inte har twitter kan läsa.

Har inte heller Twitter men kan av någon outgrundlig anledning läsa twitter.
Här kommer texten i allafall.

Såg för länge sedan någon som framförde synpunkter på en kommande FAP beträffande skjutbanor. Då kände jag inte till projektet alls. Nu har jag sett ett kort brottstycke. Eftersom skytten alltid ska vara, jag tror man använde ordet “stillastående”, ser det mörkt ut.
12:14 PM - 23 Jan 2019

42 Retweets
55 Likes
Joel L.H
Hans Andersson
Fredrik Johansson
Ricky
The Swedish Rhino
David Norrman
65Creed
Micael
Oscar Lindqvist

17 replies 42 retweets 55 likes

    New conversation
    Licenstanten
    ‏ @licenstanten
    Jan 23

Ipsc (med liknande grenar som prs, 3gun, föreningsegna) och ppc ligger illa till förstås, frågan är hur man ska tolka “stillastående” (om det nu var det ordet som användes). Räknas svingen in? I så fall har lerduvegrenarna också motvind.
Det gäller förstås alla civila skjutbanor.
3 replies 12 retweets 22 likes
Licenstanten
@licenstanten
Jan 23

Alla som bär tjänstevapen tvingas till statiskt skytte. Alla. Polis, Tull, KBV och civila skyddsvakter inkluderade.
Hv kommer att få vissa problem på de platser man nyttjar civila skjutbanor.
4 replies 13 retweets 27 likes
Licenstanten
@licenstanten
Jan 23

Eftersom man inte heller ska få skjuta annat än vinkelrätt mot vallen ser det eventuellt mörkt ut för snabbpistol och skidskytte (beroende på hur rät den vinkelräta vinkeln är).
2 replies 8 retweets 18 likes
Licenstanten
@licenstanten
Jan 23

Utomhus finns det än så länge vägar runt genom avlysning men det bygger på att man inte har för avsikt att även påverka den delen genom förändrad lagstiftning.
Min tolkning av lagstiftningen är att det inte går att avvika från skjutbanetillstånd inomhus.
1 reply 5 retweets 15 likes
Licenstanten
@licenstanten
Jan 23

Häromdagen sa jag något jurister som försöker göra sig karriär på kostnad av polismyndighetens förtroende hos allmänheten. Det här är en solklar variant av det. Målet är sannolikt att döda ipsc. Det är i vilket fall mitt antagande.
1 reply 8 retweets 29 likes
Licenstanten
@licenstanten
Jan 23

För sakens skull, jag har inga filer, jag kan inte få tag i några filer och jag vet inte om projektet är hemligt så till vida att det inte får spridas. Jag vet egentligen inget mer än det jag berättat nu.
Jag hoppas att förbunden är med nu och gör allt vad de kan för att påverka.
5 replies 7 retweets 30 likes
Licenstanten
@licenstanten
Jan 23

Det faktum att polismyndigheten avser att skita i SäkB som bibel är mer än illavarslande.
3 replies 11 retweets 44 likes

End of conversation

New conversation
3Gunner
‏ @3GunCompetitor
Jan 23

Replying to @licenstanten

Tack, jag kom bara till en inloggningssida när jag klickade på länken, men det funkade om jag öppnade den i webläsaren upptäckte jag nu.