Revolver för små händer

Hej!

Jag skulle vara jättetacksam om någon kan ge mig tips om revolver .357/ .38 sp (bra precision) för personer som har små händer/kort pekfinger.

Tack!

Hej! Låter som att du letar efter en Smith and Wesson model 14, ibland kallad K38. K-stomme, .38 special. Svårslagen precision för slanten (ca 2 500-5 000 kr). Trevligare än den större L-stommens 686, tycker jag, som också har små händer.

S&W m/19 om du ska skjuta .357 Magnum. Samma storlek på stomme som m/14. Annars är väl Manurhinerna inte så stora i stommen?

Precis, model 19 (blånerad) eller 66 (rostfri) om man vill kunna skjuta .357. Också K-stomme. Dock bör man begränsa sig till måttliga mängder .357 för att spara ingångskonan, som är lite klen nedtill. Vissa säger att man bör hålla sig till 158 gr, inte heta 110 eller 125 gr.

Upplever att DA i 19/66 är något tyngre än i 14 för att kunna tända magnumhattar, men det går ju att åtgärda.

Manurhinen är som K-stommen i storlek. Dock blir ju prislappen en annan. Men fina är de!

Jag skulle nog inte skjuta någon .357 i K-stommarna.

Jag har faktiskt kortat en K-stomme nästan 5 mm mellan avtryckare och tumgrepp. Det var för en skytt med små händer och mig veterligen blev det rätt lyckat.

Tack alla för svaren! Passa på att önska alla God Jul och Gott Nytt År!