Revolver 44 magnum köpes

Söker revolver i 44 magnum.
4”

Gärna något äldre.
Skriv på PM

Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Jag har en Ruger Super Black Hawk 10 ½" rostfri, den är ca 20 år gammal. Använd, men i mycket bra skick då jag är väldigt pedant med mina vapen.

Hej tack för att du skriver, det är tyvärr lite för lång pipa för mig. Tack ändå

Hej, jag söker en långpipig.

Skapa en egen tråd då

1 gillning

Onödig kommentar, du skulle ju ändå inte köpa den.

Går ju skriva ett pm…

Ja såklart, men vi behöver hålla sams i skytte-Sverige tycker jag. Men det är bara min åsikt och önskar dig och dina en trevlig fredagskväll :slight_smile:

Är det en SA eller DA du är ute efter?

Jag vill ha en Sa/da :slight_smile:

Vad har du att sälja Dick?

Du vet alltså inte vilken typ, bara det är en 4” 44 magnum :grinning_face_with_smiling_eyes:

Har en blånerad S&W 29-2, den med stiftad pipa och försänkta patronlägen i trumman som jag eventuellt kan tänka mig sälja.
Vad har du för budget?

Jag har en clipsmoddad 629 Classic Champion (Wischo) på 5.8" med slät trumma.
Clips och hylsor i .44 Russian, .44 ACP, .44 Special och .44 Magnum medföljer, samt laddrecept. Kan användas både med och utan clips. Pipvikt ca 300 g medföljer också för när man vill skjuta magnum.

15000 kr.

Finns ju lite olika modeller. Tex m29 4”/629, ruger redhawk 4.2” eller någon taurus. Snubby funkar det med.

Be någon vapenhandlare importera den modell du är ute efter?.

Tog in min för 30 år sedan med hjälp av Lexne Vapen som hade agenturen på S&W då.
Det blev en 629-2 Mountain Revolver. En förserie på 629-3 Mountain Gun.
Tillverkad -89 i 5000 exemplar, har en tapperad pipa ifrån .44 special, roundbutt stomme, fasad trumma, Pachmayr gummigrepp, glasblästrad finnish m.m.
Har dock bytt till ett Houge Monogrip gummi som fanns senare på Mountain Gun.
Jag tror att jag är ganska ensam om ha en sådan i Sverige, har aldrig sett någon till salu.

Med Pachmayr grepp:


Med Houge grepp:


Riktigt snygg! Jo klart det går men jag har igentligen ingen brådis.

Har en S&W model 29 8 3/8 tum

1 gillning

Har en S&W 629 5” pipa

Vad har du tänkt dig för pris?

Vet inte vad dom ligger i för prisnivå riktig, 7.900 känns billigt och bra den är i mycket fint skick.