Provskjutit en Shadow 2 o är förvånad

Provsköt en S2 SA/Da igår. Trycket var inte speciellt bra mkt kryp o lite odefinierat, visste inte riktigt när de skulle smälla. Är ändå förvånad över hur fort jag kunde skjuta med den. Riktmedelen var på plats direkt efter skottet o det var bara att smälla på igen! Gillade att kornet var bredare än på min P210 5 LS… Fick en mkt bra skjutupplevelse av detta vapen, lite wow-känsla!
Har ju gått i nyköpstankar ett tag nu, detta kan ju helt klart vara en kandidat.

Någon med erfarenheter av TS2 o TSO varianterna, vad är era högst subjektiva uppfattning av dessa vapen kontra Shadow 2:an? Ska naturligtvis försöka hitta dessa två vapen o prova dem också, men innan dess så kan det vara lite roligt med olika input…

Jag sköt tidigare med shadow 1, SA fixad (löjligt bra trycke, gått 30’ skott), bytt fjädrar etc, kanonpicka MEN jag har bytt i år till en TS2 då jag ville ha mer vikt och lite längre visirlinje, ett bättre vapen på alla sätt för mig med handstorlek 10, tog lite inslitningstid för trycket men det är tillräckligt distinkt och väger in nånstans 1500g och matar 28mm patroner bra.
Shadow 2 är lite mindre i kolven, aningens lättare och kortare visirlinje.

Har haft både SP01 Shadow och har nu Shadow 2. Håller med om krypet och det indistinkta klicket. Själv har jag ingen större användning av DA, så slängde på en SA-avtryckare, vilket tar hand om sista problemet. Släng sedan på en race-hammare så har du en underbar picka. Krävs lite meck, men klart värt det.