Problem med morini

Har ett problem med min morini efter rengöring så kan man skjuta 30-40 skott sen så börjar den klicka inte varje skott det verkar som att manteln inte kommer fram i rätt läge.
Har bytt rekylfjäder och slagstift.
Någon som har haft liknande problem ???

Har haft samma problem, var då ammorelaterat. Viss 22 ammo (bland annat Topshot) har väldigt mycket vax på kulorna som skitar ner patronläget.

Jo men den kan klicka med cci också och det har den aldrig gjort förut. Bör ju va att det kommer skit någonstans eftersom den funkar klockrent i 30-40 skott sen börjar det krångla. Har klubbkamrater som sällan rengör sina morini och deras krånglar aldrig.

Vilken ammo kör du med ???

Där har du problemet.
Fast det är viktigt att hålla rent i framkant på slutstycket och patronläget.
Även vid utdragaren. En droppe olja på slutstycket är aldrig fel.

Ok men den började krångla för 300 skott sedan.
Innan dess så var det inga problem även utan rengöring.

Hade problem m min tidigare oxo, då var det magasinen. Efter att Interprodukter justerat dom så har jag aldrig haft nga problem. Morinin är väldigt känsliga att ”läpparna” på magasinet har rätt mått.

Skulle föreslå en ordentlig rengöring av patronläget, till att börja med. Det vanligaste problemet är att en del Morinipistoler har lite tajta patronlägen, vilket medför klick med Topshot och CCI standard. Det eftersom att de har lite större mått, (längd) än de Europeiska ammunitionssorterna. Ronny Nilsson har en patronlägesbrotch för att öka måtten på patronläget, om inte rengöring hjälper. Det andra problemet är att enligt Ronny är slagfjädern av tvivelaktig kvalite, så han har låtit tillverka slagfjädrar i Sverige. Jag har bytt till en sådan, man kan justera slagfjäderstyrkan gradvis men min gick inte justera mer så jag bytte. Det tredje problemet med klickande ammunition är det faktum att ammunitionen hanteras våldsamt, både under frakt och i butiker. Det medför att tändsatsen lossnar, och ramlar utom räckhåll för slagstiftet. När patronen har ett ordentligt märke efter slagstiftet, och det inte hjälper hur man än vrider den så är orsaken förmodligen denna. Och det räcker ju att tändsatsen lossnat på en liten del, så blir det klick. Mvh.knallis