Priskoll, revolver .32

Är intresserad av en revolver i kal .32 med sjysst/reglerbart trycke för fält- och precisionsskytte. Vad finns det där ute och var landar man prismässigt på beg.marknaden?

Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Finns säkert fler som har bättre koll än jag på just .32 men de jag sett och testat är.

Korth tror inte längre de tillverkar den i .32 längre, senaste jag såg till salu var på auktionen för 45tkr.
Men det är en överlägsen kvalitet.

Sedan den vanligare som är manurhin, bra att ha koll på att den finns i både da och sa. Så du vill nog säkra upp att du köper en da om du ska skjuta fält.
Begagnad brukar inte gå under 25tkr, men kan bero på skick mm. Ny lite över 40tkr.

Sedan finns s&w m-16, riktigt fin men ovanlig speciell den med full underlugg. Svår att sätta pris på då det skiljer sig mellan årsmodell och skick. Är även en populär pistol att bygga på dvs byta pipa osv.
Men har sett de från ca 15tkr, men om det är full underlugg förmodligen minst 20tkr

Finns säkert några andra tillverkare men dessa är de jag skjutit.