pistolklubb/Förening på Västkusten sökes

Finns det några pistolklubbar/föreningar på västkusten (gärna nära Varberg) som tar in nya medlemmar. Känner att jag vill ta upp pistolskyttet igen.

har du hört med varbergs pk?

Nej, har bara försökt prata med Tofta och har ansökt hos Kungsbacka-Wiske. Men får kolla med Varberg med.
Tack för tipset.

Varbergs PK svarade inte så frågar igen.
Tips på pistolklubbar på västkusten som tar in nya medlemmar sökes.

Och Mark tar inte in nya medlemmar just nu.
Lägger nog ner skyttet och säljer pistolen

Varbergs pk tar inte in nya medlemmar i år

Verkar vara så hos alla. Men de kunde svarat på mail.

Det är väl skillnad på ny skytt och ny medlem som redan har vapen.
Om en förening inte tar in nya skyttar som ska läras upp är en sak men en etablerad skytt med eget vapen borde ju vara en smal sak att avgöra.
Lite dåligt av föreningarna att inte svara.

Det har tydligen inte gjort nån skillnad hittills. Nåja jag har ju gevären och det är väldigt trevligt skytte det med. :smiley:

Klubb hittad.

2 gillningar

Kapar tråden lite. Även jag är på jakt efter att börja på med pistolskytte. Försökt kontakta varbergs PK via Mail men de svarar inte, och det verkar inte finnas något telefonnummer.

Är det normalt svårt att få en plats som nybörjare eller hur tycker ni man ska komma igång?

Tacksam för lite vägledning :slight_smile:

Att ta in nybörjare innebär att man använder en del kapacitet bland medlemmar till upplärning och handledning. Kan vara svårt för riktigt små föreningar. Många föreningar har dock kurser någon gång om året men jag har förstått att trycket är stort, så det kan finnas köer. Bäst att fråga runt lite bland föreningarna i din krets:
http://www.gmpsk.se/pistolskyttekretsar.htm
Hoppas det fixar sig snart!

Tack för svar. Ja det verkar tydligen som att det är lite svårt att få till det här. Synd att det blir en sådan tröskel för att prova på om det är något för en. Gällande din länk var Halland den enda man inte kunde klicka sig vidare på tyvärr.

Har försökt få kontakt med Varbergs PK via mailen de har i sitt kontaktformulär men har ej fått svar på flera månader.

http://hallandspistolskyttekrets.se/?page_id=32
Här finns föreningarna med kontaktuppgifter i Hallands PSK.
Lycka till

Jag googlade lite och såg att Göteborgs Skyttesportklubb har öppen anmälan till sin grundkurs för Skyttekortet (Grönt kort för pistol- och gevärsskytte).

Den absolut lättaste vägen in i skyttet, om du har tid att gå kursen redan från den 30:e januari.

Lycka till!

1 gillning

Varberg PK Svarade inte, Wiske verkade bara bli sura när jag frågade om när man fick svar på sin ansökan. Till slut blev jag insläppt i Marks.

1 gillning

Jag skickade PM till dig.