Pistol .22lr köpes (första pistolen)

Tjena,

Har klarat av kompetenskraven för första pistolen och nu är det dags att handla!

Någon som har en duglig .22 pistol till en nybörjare? Har budget upp mot 10.000kr

Baserad i Skåne men kan ta mig en bit utanför för rätt pistol…

Har skjutit med Walther GSP under min nybörjartid
(Högerhänt, M Kolv)

Du får en hel del för 10000, särskilt om du kan lugna dig i tre veckor till vårens auktioner.
Det går att fynda Unique eller Hämmerli för 3-4000 och uppåt 10 får du en Benelli eller nyare GSP. Håll utkik.

1 gillning

Vilka auktioner är det man ska hålla utkik efter? Är också nybörjare och letar första pangen.

Gå in på Auctionnet.com
Där är både Walter Borg och Widforss auktioner. Det är nog de största.
Vårens stora är nog på gång om ett par veckor, sen blir det en mot hösten. Däremellan dyker det upp grejer mer sporadiskt.

2 gillningar

Walter Borgs auktion är söndagen den 18 maj. Närmare 11 veckors väntande alltså. Jag har köpt en hel del där genom åren. Stort utbud men inte särskilt låga priser. Mitt råd är att köpa något billigt som första pistol. Som en Walther GSP som du ju är van med. Räkna med att ha den ett eller ett par år. Byt till något dyrare när du vet vad du vill ha. Det blir billigast så.

Bra sida för att se vad tidigare auktionsvapen gått för.

1 gillning

Är en GSG 1911 av intresse eller den för billig/enkel? Nypris 3700kr. Har monterat ett ”accurizing kit” på den för 1400kr, har skjutit kanske 300 skott med den. Prisidé 2800kr?

Mvh, Marcello

Har en Walther Colt Gold Cup 1911 i caliber .22LR till salu, 3000:sek inklusiv skinnhölster och frakt, om det skulle vara intressant:

Hej!

Denna ligger ute. Priset går att förhandla.

Mvh/ Joe