Pardini SPE äldre modell - magasin sökes

Hej!

Jag har köpt en Pardini SPE .22 av äldre modell. Men, utan magasin. Så, om någon har ett eller två magasin till salu vore jag mer än tacksam!

Eller om någon vet var jag kan få tag på magasin till min snart hemkomna pistol. Då är det också mycket tacksamt!

Tack på förhand! :slight_smile:

image

Ring Bosse i Kumla och beställ av honom

1 gillning

Tusen tack för det tipset!

https://bgkskytteservice.se/produkter/index.html

Ytterligare en fråga. Det skrivs på nätet att nya magasin, till Pardini SP, skulle passa SPE:n. Kan det stämma?

Oavsett vilket, lär jag nu kunna få snurr på min snart ankommande SPE.

Tack igen!

Så vitt jag vet passar de. Men jag lovar inget.
Men Bosse vet.

1 gillning

Tack igen bäste Peppe!

Jag hör med Bosse imorgon måndag, så ser vi vad han har att säga om det hela. Blir spännande.

Jag återkommer här, med vad som gäller. Så vet andra eventuella framtida SPE-ägare hur magasinen passar och går att få tag på.

Allt gott!

Nu har jag varit i kontakt med Bosse och ett par andra som har erfarenhet av äldre Pardinis.

De nya magasinen ska passa. Vissa magasin behöver man modifiera lite lätt, och då innebär det att man får fila bort lite material på “tungan” som kan ta emot när man ska föra in magasinet i pistolen.

Man känner i sådana fall att magasinet tar emot och inte kommer in hela vägen. Och då får man ta bort lite material så att det går in hela vägen.

I vissa undantagsfall kan man även behöva ta bort lite material i själva stommen på pistolen.

Men oftast behöver man bara fila bort lite grann på tungan som sagt. Om ens det. Och inga av följande ingrepp, innebär att magasinen eller pistolen blir försvagad något nämnvärt.

Fortsättning följer…

Då är informationen följande:

BGK-Bosse kan lösa nya magasin till SPE-modellen. Och då blir det 6-skottsmagasin, två stycken tänker jag. Så kan jag även skjuta fältskytte och lite annat som kräver 6 patroners laddning.

Och Bosse har en stomme till SPE:n, så han kan anpassa magasinen så att de passar till etthundra procent innan de går iväg till mig.

Så jag kommer att beställa två stycken magasin, plus några reservfjädrar så att jag kan hålla mitt vapen fräscht och funktionsdugligt.

Tack alla som hjälpt till med goda råd och tips härinne!

1 gillning