Pardini HP *KÖPT*

Söker en Pardini HP .32 tillverkad efter 2015.

Hej,

Jag har en Pardini SP22 med växelsats
.32. Stommen är mig veterligen identisk, så med växelsatsen på så är det ekvivalent med HP32. Köptes ny på Sportec 2021 och har knappt använts sen dess (så mer eller mindre nyskick). Har funderat länge på att avyttra den.

https://www.sportec.se/produkter/vapen/pistoler/pistol-pardini-sp-22-lr--vaxelsats-hp-32-s-w-long-med-rinkkolv

Har även ett läderhölster från HMK till den samt 3 st kolvar (Large), varav 1 är moddad och de andra 2 är original.

Finns i Skåne. Kan skickas per post.

Vänligen lämna ett bud om det är intressant.

Hej! Och du kan tänka dig att sälja enbart .32an, eller är det hela paketet (.22+.32) eller inget alls? Mvh

Det är allt eller inget tyvärr.

Rent juridiskt går det inte att göra så, för där är 2 licenser. En för 22an och en för växelsatsen. Jag kan inte sälja ett halvt licenspliktigt vapen, även om jag hade velat.

Hade nog dessutom varit svårt att hitta en köpare till resterande ändå, så det är inte lockande från mitt perspektiv.

Växelsatser kan säljas separat då det, som du säger, är två licenser.
Men jag har full respekt för att du inte vill dela upp det.
Jag är dock bara intresserad av .32an tyvärr. Tack för svar :slight_smile:

Det är 32an som är växelsatsen, på separat licens. Den andra pipan delar licens med stommen och kan således inte säljas separat.

Förstår att det faller om du inte har något intresse av 22an. Blir ju onödigt dyrt då.

Lycka till med fortsatt sökande!

1 gillning