Oseriösa spekulanter?

Hej

Jag har råkat ut för en underlig användare vid två tillfällen.

Första gången 2020, då hade dialogen flyttat till mailkontakt som helt avslutades från spekulantens håll då jag frågade om klubb och kortnummer…?

Nu har samma användare visat intresse igen.
Denna gång snabb med klubbtillhörighet och kortnummer och avslutar med att jag hör av mig I morgon… Sen händer ingenting… ghostad av spekulanten, svarar inte på medd o.s.v.

Kan man på något sätt larma admin, som får ta en dialog med vederbörande…?

Mvh
McLinden

Hhm…tråkigt med Troll/oseriösa idioter som ödslar vår tid.

Vad det gäller Klubbtillhörighet & Pistolskyttekortsnummer så kan jag inte för mitt liv förstå varför vissa skyttar (spekulanter) villigt postar detta fullt synligt i trådarna…samt även mobilnummer (reggat?) samt mailadress.
Det är ju (om mobilnumret är reggat) liktydigt med att annonsera om vart man bor & att det finns skjutvapen i bostaden.

Det räcker ju med ett lite annorlunda för eller efternamn och vara med i en resultatlista för pistolskytte för att nån ska kunna hitta var du bor.

Jepp…det är tillika ett potentiellt problem

Det finns olika grader i helvetet. Att posta telefonnummer i en säljesannons och ha sitt namn i en resultatlista är helt enkelt två olika nivåer. De som postar sitt telefonnummer i en annons är antingen väldigt naiva eller rätt korkade.