Önskar lite tydlighet i köp o sälj

Vore mycket bra om aktörer på marknaden kunde avisera tydligt när något är köpt eller sålt eller bokat. Ev styrt genom regel eller på annat lämpligt sätt uppstyrt av forumägaren.
Själv vill jag ogärna spamma en massa meddelanden i gamla annonstrådar om varan redan är köpt/såld. Även trist att tro att man hittat något som i själva verket sålts för länge sedan.

Det hade varit trevligt om man kunde behålla rubriken, men lägga till “såld” eller “köpt” sist i rubriken. Då kunde man på ett ganska lätt sätt gå tillbaka och titta på informationen runt objekt som man är eller har varit intresserad av.

Tyvärr är folk generellt dåliga på att ta bort ( i de fall där det går) annonser, ex på Blocket när något är sålt. Även om det är önskvärt tror jag att samma tendens finns här.
Annars är Bull’s förslag ett av de bättre iom att vi inte kan ta bort annonsen, samtidigt som man kan titta på tidigare annonser och se ex pris på det jag kan vara intresserad av.

Jag har lite idéer här, men har inte provat ännu. Här är en diskussion som jag hade med utvecklingsteamet

https://meta.discourse.org/t/classifieds-categories/78354?u=oluies