Ny anläggning i Stockholm: sportshooting.se

Är det nån som följt https://sportshooting.se/ i Stockholm? dom öppnar snart.

Jag undrar lite om det är nån mer som följt dem och väntat på att dom ska öppna.

Dom erbjuder en hel del och det till en månadsavgift (varierande beroende på vad man vill ha) och minimum ett år abonnemang.

Jag noterar nu att de höjt priserna med c:a 30% sedan de först gick ut och annonserade.
Dom vill oxå ha ett automedgivande - innan man tecknar abbonemang. Det och det faktum att de bara verkar ta swish som betalning (förutom autogiro) gör att jag känner mig lite tveksam.

Nån mer som kollat in dom? Vad tror ni? Verkar dom ok eller?

Det vore en dröm att ha en liknande anläggning i Göteborg. Att kunna lösa ett bronsmedlemsskap och alltid kunna skjuta krut från 22 till 07 alla dagar - inomhus - för 400 kronor i månaden.

Om personerna bakom satsningen är seriösa och sköter sina kort väl, kommer den här rörelsen att gå hur bra som helst. Tänk om de vill utöka sin verksamhet och förära även hos oss på Västkusten med en anläggning.

Det här ska bli spännande att följa och höra mer om.

Jag har följt dem med stort intresse. Har precis som du noterat att priserna höjts, startavgift tillkommit, och att rabatten till de 100 första är extremt oklar. Dessutom är det lite oklart vad som egentligen kommer finnas och fungera när de öppnar och vad som ska lösas “senare”. Den ursprungliga planen var att få klart anläggningen till Q4 25, det hade gjort allt mycket mer intressant eftersom vintern då hade täckts in så att ROI kommer direkt.

Min känsla är att detta är en seriös satsning men att de som driver anläggningen inte nödvändigtvis är skyttar själva. Dessutom tänker de öppna utan att allt är helt klart. Det är helt ok med mig men passar inte så bra ihop med inlåsningsmodellen. Slutligen märkte jag vid noggrann genomläsning att de endast tillåter nontox-ammo. Det ställer också till saker en del.

Shit - även på .22lr?

Någon info på hur de ser på handladdning?

"Vi har en miljöprofil och tillåter endast inomhusammunition på våra banor (finns att köpa på plats). "

Du får själv tolka texten, jag tolkar det som att de menar endast nontox vilket då i praktiken utesluter .22LR.

Lite väl dyrt kan jag tycka, nästan 1000kr i månaden, och vad kostar ammunitionen? Bronsabbonemange när man får skjuta mellan 22–07 är ju löjligt, vem orkar skjuta mitt i natten?
Ser hellre att de har typ 200kr per h om man vill panga inomhus

Tror inte de tar mindre än 650:-/timme.
Virå tar ca. 1 600:-/tim. på deras “gevär” skjutbio (5 platser) vilket gör 320:-/pers./tim.

Jag jobbar udda tider, brons kan funka då! :slight_smile:

Uppdate!

Efter ett studiebesök på anläggningen så kommer jag avvakta medlemskap - det har ändrat så många saker sen jag anmälde intresset,
Högre pris! (30%)
Osäkert om det kommer bli tillåtet att skjuta efter 22.00
Icke medlemmar ska få hyra in sig, och konkurrera med medlemmar om tiderna.
Man ska vara två (2?) på varje pistolbana - m.a.o. måste man turas om att skjuta med en annan person, så man blir 4 personer i varje pistoltunnel - det blir både trång och störande om man ska försöka träna, koncentrera sig och fokusera.

På det hela taget så pass mycket försämringar att jag kommer avvakta.
Inte för att vara grinig, men för de pengarna så förväntar jag mig lite med.

Sen att de dynamiska rummen var ganska små är ju en annan sak, det är ju ändå inomhus.
Skytte bion var ok, så även skjut simulatorn för hagel.
I övrigt såg det ok ut även om deras säkerhetstänk inte var helt hundra vid besöket, dom hade besökslista framme på papper för alla att fylla i … inklusive personnummer, jag kunde lätt gått därifrån med ett foto på en 15-20 vapenägaren personnummer!