Någon som har köpt på eGUN

Någon som har köpt pang på eGUN ?

Har köpt pang från Hunter Hose DK och det var inga konstigheter ,förmodar att det går till på liknade sätt
men tips o trix mottages gärna

Jag har köpt lite där och det har funkat bra. Kolla gärna så de skickar internationellt annars får du använda en mellanhand. Det kan lätt kosta 20% extra.
En annan sak är att vapnen från Tyskland ofta är väldigt välvårdade. Jag har aldrig fått tag på ett dåligt vapen i Tyskland.

Tjena

mycket bra info ! tackar

Jag har mailat dom jag har valt ut och ställt frågan om fraktkostnad och det finns andra kostnader som
dyker upp

Urvalet är ju så mycket bredare än här hemma ,

Har köpt ifrån egun någon enstaka gång men jag brukar oftast kontakta säljaren som i mitt fall alltid varit en handlare och köpt direkt därifrån.
Hunters house är smidigare, mindre pappersarbete i DK osv. när jag köpte för några år sedan.
Men skillnaden är inte jättestor, frakten som redan nämnts är nog det som man bör ha extra koll på när man beställer ifrån tyskland. Inte bara kostnaden utan även att transporten blir rätt när den kommit till sverige.

Kom ihåg att eGun är en auktionssite, inte en stor säljare utan precis som på ebay, Blocket osv handlar du med olike enskilda personer eller företag, går inte att säga något generellt. Du som svensk kan också sälja på eGun.

Men ska du importera gäller samma saker som alltid, du behöver ett licens och importtillstånd om du ska köpa något licenspliktigt. Kolla innan du köper så att säljaren är beredd att exportera, ibland står det i texten, ibland måste man fråga.

Mindre pappersarbete brukar det inte vara. Du behöver två saker. Licens och importtillstånd. Det är säljaren som söker exporttillstånd i egna landet. Det skiljer inte mellan Danmark och Tyskland. Om det är en privataffär eller handla på firma spelar inte heller roll… samma papper från köparens sida. Det som kan bli mer kan i vissa fall vara kommunikationen med säljaren eftersom HH är vana vid processen.

Självklart skall man ha kolla på pappersjobbet men det var inga konstigheter, i detta fall var det en vapenhandlare som hade objektet

på Walter Borg så har ju dom slagavgift som många inte tänker på,det mer såna här tekniska saker värt att kolla upp,så man inte får någon aha upplevelse vid köp

mailade och frågade om frakt/transport osv,inga problem att få svar på sina frågor,

1 gillning