Motivering

Till vapen

Du vet väl själv bäst varför du köpt dem tidigare?

1 gillning

Ens egna känslomässiga, kanske tom. subjektiva resonemang kanske inte duger som motivering mot vapenlag och FAP

2 st 9mm
nr 1 A bana
nr 2 A Snabbmatch
1 st revolver, Magnum MX beroende på var den platsar… Eller som B vapen i någon lämplig klass?
1 st 10mm, Fält

nr 3 Magnumfält M6

Eller nått sånt, bara fundera vad du har för resultat i dag och sen pussla ihop det på nått sätt

Tack för svar, pezon orka inte ens bry mig om tidigare svar, klarar man inte av att svara på en enkel fråga är det bättre man är tyst.
Revolvern är ju inga problem att motivera , men 3st 9mm och 1 st 10 mm känns lite värre ?en nitisk handläggare tycker väl att jag ska ha samma pistol till fält som till snabb match
Precision
Fält
Snabbmatch

Mvh Tomas

1 gillning

Kanske att du vill customisera den 3:e nian för att vara anpassad till PPC/IPSC?

Kolla upp tryckesvikter för de olika grenar du tänker använda vapnen till. Ppc har andra vikter än nationell, i alla fal gör revolver vet jag, och om du skjuter ett vapen uteslutande som B-vapen så skiljer det ju där mot A, så där har du något att lyfta fram. Ppc har väl olika regler för utformningen av kolven som gör att samma vapen kanske inte går att använda utan ombyggnationer, och skillnad i riktmedel, är ju inte optimalt att behöva justera om riktmedel mellan tävlingar. Speca upp detta på enkelt vis för de olika vapnen utifrån hur du planerar använda dem.
Använder du en revolver för bana b har ju du där 1kg trycke, medan revolver i R fält har 1,36kg. Ppc har något i häradet 1136 gram tryckesvikt, så där har du tre olika parametrar lyfta fram, om det passar för ditt användande.

Magbrunn är väl inte heller godkänt att ha i alla grenar?

http://www.vapenagaren.se/vapenklasser.htm

Fält, Bana och Milsnabb, och samtliga har olika riktmedel för respektive gren , prova med det !

Tror bestämt att du inte förstod vad jag menade.

När man söker en licens så skrivs ett föreningsintyg, på intyget skrivs det vilken Vapengrupp/Skytteform intyget gäller för.

Jag vet inte hur det fungerar i er förening men hos oss så måste det finnas ett behov för vapnet när man söker det och det behovet skrivs in i intyget. (Vad det används för i praktiken är en annan sak…)
Alla 7 vapen + 2 växelsatser jag sökt har ett behov vilket framgått av INTYGET.
En 2,5" 686 revolver för PPC (SR2,75")
En 4" 686 revolver för PPC (SR4")
En 6" 686 revolver för Fält R/PPC (SR6")
En till 6" 686 revolver för PPC (R1500)
Sig X6 för Fält A/Prec A/PPC(P1500)
Växelsats Sig X5 för IPSC Standard/PPC (SP5")
Walther GSP .22 med växelsats .32 Fält C/Prec C samt Fält B/Prec B
Glock 17 IPSC Production/PPC (SP5"FR)

Vill du vara otrevlig och spydig får du givetvis vara det, men jag ville bara hjälpa till.

3 gillningar

Nu förstår vi alla vad du försökte säga, det var faktiskt lite otydligt innan.