Morini CM22 Kolvjustrering?

Någon som vet om det går att (på enkelt sätt) justera kolvvinkeln på Morini CM22?

Funderar på att ersätta min gamla Sako-22:a och har testat snart sagt alla klubbkompisars olika vapen. Tror jag har minskat antalet kandidater till 3, Pardini, Benelli eller Morini. Av de jag provat känns Pardini & Benelli helt OK men den Morini jag testade kändes hel fel gällande kolvvinkel, kändes som om jag var tvungen att “bryta” upp handleden i en onaturlig vinkel. Har googlat och får intrycket att det ska gå att ställa kolven i “alla riktningar” men… stämmer det?

/Bengt

Stommen har fyra små insexskruvar på insidan (man måste lossas kolven för att komma åt dem) som gör att du kan justera kolven i alla ledder men det är inte jättestor justermån, men kolla hur dessa skruvar är justerade på den aktuella pistolen.
Jag har satt dit lite längre nedre justerskruvar för att få lite mer “vinkelrät” vinkel på kolven som jag annars tycker är för flack.

Dessutom finns det olika kolvar med olika vinklar och storlekar både från Morini själva eller t ex. Nill eller Rink.

Mvh
Johan B

Tack för svaret Johan

Värt att tänka på är att kolvarna från Rink och Nill inte funkar så bra med de fyra nämnda justeringsskruvarna.
Morinis kolvar har ett metallbleck som de andra saknar så skruvarna åker in i trät.