Moderator kan radera annonsen…

Moderator kan radera annonsen.

Ingen som är sugen på en suverän metallsilhuettbössa?

Jo, det vore hur kul som helst, men hur i hela friden kommer man igång med metallsilhuettskytte i Östergötland?

Hej!
Jaha du, man börjar med att ansluta sig själv till Sveriges Metallsilhuett Förbund. Bra om man kan få klubben att göra likaså, sen finns en kurs samma som gröna kortet men för silhuettskytte som man genomgår. Efter detta är det fritt fram att kolla kalender och åka på tävlingar. Lite beroende på vilket form av skytte, .22 då behöver man en bana på 100m ca. Då får googla och läsa på förbundets hemsida, där finns en hel del matnyttigt.

Tänkte närmast på det med föreningsintyg. En contender uppfyller ju inte kraven för nån gren i sportskytteförbundet eller pistolskytteförbundet. Då måste man ju vara med i en förening som pysslar med silhuettskytte, nån sån har jag dessvärre inte lyckats hitta i min närhet. Tack för svar dock och lycka till med försäljningen.

Man ansluter sig direkt till förbundet och betalar medlemsavgift för försäkringar mm, sen kan man åka på förbundets tävlingar (typ nationella tävlingar). SM går nästa vecka och Nordiska Mästerskapen lite senare i sommar (i Sverige). Så det är lätt att komma igång. Men ska man ha speciella vapen just bara för silhuett så krävs vad som sägs ovan i form av genomförd utbildning. Kolla som sagt på hemsidan så har du allt där. Kika också förbi SM i Fredriksberg/Tyfors - det är ju bara en kort sväng från Östergötland!

Ber om ursäkt för kladdande i annonsen. Jag skjuter idag nationellt och har några vapen för det, men om jag vill testa silhuettskytte, räcker det att bli medlem i förbundet? Läste att man behöver gå en utbildning men hittar ingen info om utbildningar på hemsidan.

Som sagt så löser man medlemskap och sedan kan man skjuta. Ska man ha speciella vapen för metallsilhuett så måste man gå utbildningen. Du har kontaktuppgifter till styrelsen på hemsidan så ring någon av dem så får du svar.