Säljes, ett antal Mauser 6.5x55 målskyttegevär åt skytteförening
2 x Carl Gustaf Modell 63
1 x Carl Gustaf Modell 80
1 x Oberndorf 1899
Vapnen är i bruksskick, kom med bud.
Finns i södra Dalarna.
Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.
Nu är det sista chansen innan bössorna skrotas, bud emottas. minst 300,- köparen står för frakten. Pengarna går till upprustning av skjutbana. Vi hade bl a en medlem som köpte en bössa för 4000,- eftersom det går till att hålla en förening vid liv.
1 gillning
Nu är de slaktade och lämnas in för skrotning nu på måndag.
Finns möjligthet att köpa ett av underbeslagen till CG63orna? (om ni fortfarande har dom kvar?)
Får du inte tag på ett av TS så hör av dig, jag har ett liggandes.
Underbeslag, dvs varbygel och magasinsbrunn? Är de licenspliktiga eller är det bara pipa, låda och mantel som är licenspliktiga?
Pipa, låda och slutstycke kräver tillstånd. Kolv, trycke och underbeslag (egentligen varbygel och magasin med bottenplåt) kan ni sprida för vinden om ni så önskar.
1 gillning
Ge mig ett bud, du står för frakten…
Ja, det låter väl ok. Swisha mig, du har numret i sponsorinlägget. Och i den där stora blaffan högst upp i forumet där alla som sponsrar hamnar. Lägg på för den frakt du väljer, kolla posten. Och skriv din adress i meddelande så postar jag det imorgon.
1 gillning
Tillhör en av dom där stenålders personerna som inte har swish. Kan du skicka kontonummer i pm?