Magnum Fält, bära runt på vapen

Hej, söker tips på väskor, fodral och lösningar för att bubba runt på flertalet stora vapen under magnum fält-tävlingar. Det går ju inte att lämna grejerna i bilen, och då Måste man kanske släpa runt tre fyra stora vapen.

En liten och lätt ryggsäck kanske?

Problemet är om man har ett par 12” revolvrar varav en med kikare och ett par mindre vapen. Man vill hålla dem skyddade men ändå tillgängliga. Så söker mer den som klurat ut en bra lösning på den helheten

Ok, jag förstår…
Om du tillverkar något typ av skydd/hölster av skumplast (sånt man lägger under klickgolv) och silvertejp, så är nog dom ganska skyddade för att inte slå ihop med varandra i ryggsäcken,

Alltså det finns väl ingen som bär runt på alla vapen på en magnumfält?! Ta bort vital del (trumman) och lägg i fickan eller i en liten vadderad påse eller väska. Att gå runt med 3-4 vapen på en fältrunda blir ju helt galet jobbigt.

1 gillning

Jo jag gör det… skönt att slippa pilla isär vapnen. Jag har riggat en öppen verktygsväska så jag får plats med fyra vapen bredvid varandra och så sotade korn inte blir avskavda. I botten en typ av hård frigolit/plast som jag skurit ur hål för kolvarna i och stoppar in vapnen i bara. Sen en bärrem och ett regnskydd. Jag gör samma sak i vanligt fält men då är väskan mindre och anpassade för andra vapen/kolvar.