Magasin till SIG Neuhausen P210 köpes

Är på jakt efter några extra magasin i fungerande skick till min Nojja.

Väl mött,
Kalle

1 gillning

Finns 2 olika sorter. Säljs i Danmark för 300 danska styck

Om du menar från Jysk Jagt så är det slutsålt.

Hej!

Jag köpte två magasin för ett år sedan men har inte använt dem, och nu ska jag sälja nojjan. Jag betalade 1500:- inkl frakt och det är vad jag begär nu med.

De är i mycket bra skick, men ser inte exakt ut som original.

Mvh Linus, Tidaholm

Hej har ett orginal i riktigt bra skick
800 vill ja ha

Hej Linus, låter intressant. På vilket sätt skiljer dom sig från originalet?

Lånade en bild på nätet. Spåret jag ringat in saknas så det är slätt på båda sidor. Sen gissar jag att det är någon annan ytbehandling för de ser svartare ut. Kan återkomma med riktig bild i eftermiddag.

1182631SigP210Magasiner

Vore uppskattat med bilder. Började fundera på hur dom jag har själv ser ut, undrar om inte dom också saknar ”vecket”

Tjena, mina hade vecket men det lär ju inte spela nån roll. Köper dom gärna av dig.
Kalle

Hej Red, köper gärna ditt magasin också.
Kalle

Ok de är ditt har skickat pm

Linus magasin ovan är inte fabriksmagasin utan från ProMag. Har man tur fungerar de skapligt, de som jag testade gav jag bort gratis…

Skämtar du? :exploding_head:

Kalle, om de inte fungerar får du såklart skicka tillbaks dem, men de funkade fint för mig det lilla jag använt dem!

Det vanligaste sättet att få dem att funka hyggligt förr i tiden var att byta ut patronföraren mot en original, men de är ju inte så lätta att få tag på längre

Vad är det som inte skulle funka då menar du? För mig fungerade de hur bra som helst med både fabriksammo och hemladdat.

matningen var inte riktigt tillfredsställande. ok för träning, men inte tillräckligt bra för tävling

Jag får testa dom så får vi se👍🏻

1 gillning

funkar det så funkar det och då spelar det ju mindre roll vem som tillverkade dem :slight_smile:

Glömde bort de här… .
URLen säger ProMag, men de ser inte ut som sådana och ska enligt uppgift vara tillverkade “in-house”
Har dock inte provat själv…