Finns det någon handlare i Stockholmstrakten som handlar med kraftigare luftgevär för jakt?
Klass 4 alltså?
Jag tänker dom som var licensfria fram till -92
Om det är mer än 10J i anslagsenergi, är de licenspliktiga…
Mvh
Johan
Japp, men frågan var om det fanns ngn handlare i Stockholmstrakten som höll på med dessa
Man får inte jaga speciellt mycket med ett sådant.
Det är bara skyddsjakt efter gnagare och småfåglar.
Men om det är ett licenspliktigt luftvapen du skall ha bör du satsa på ett PCP.
Jag har ett som varit licenpliktigt, men sedan strypts till 10J för att ge plats i skåpet för ett “riktigt” jaktvapen.
1 gillning