Licens 1 juni

Fick ny licens beviljad 1:a juni (på jaktvapen).

Verkligen överraskad på kort behandlingstid och utan protester.

Säkert inte den förste som upplevt detta med nya vapenlagen, men enligt mig verkar allt positivt.

:ok_hand: :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Det återstår o se om tiderna håller sig, jag tror det damp ner en hel del licenser 1 juni så tiderna lär sticka iväg närmaste 2 veckorna..

1 gillning

Jag fick en ny licens i onsdags och den har inget datum utskrivet på giltighetstiden. Gissar att det är positivt?

1 gillning

Lämna in ansökning på extra (första) pipa den 24:e, ligger fortfarande i ”inväntar handläggning”…

…. Har mailat och frågat!

1 gillning

Lämnade in ansökan om inköpstillstånd på en 9mm den 8 Maj….igår påbörjades handläggningen.

Längsta väntetiden hittills….

1 gillning

Kan vara till din fördel att de väntade till efter att nya vapenlagen började gälla.

1 gillning

Väntar fortfarande på handläggning sedan den 24:e.
Kollegan som lämnade in sin ansökan den 25:e har fått den beviljad och fick licensen på posten i fredags….

1 gillning