Fick ny licens beviljad 1:a juni (på jaktvapen).
Verkligen överraskad på kort behandlingstid och utan protester.
Säkert inte den förste som upplevt detta med nya vapenlagen, men enligt mig verkar allt positivt.
![]()
Fick ny licens beviljad 1:a juni (på jaktvapen).
Verkligen överraskad på kort behandlingstid och utan protester.
Säkert inte den förste som upplevt detta med nya vapenlagen, men enligt mig verkar allt positivt.
![]()
Det återstår o se om tiderna håller sig, jag tror det damp ner en hel del licenser 1 juni så tiderna lär sticka iväg närmaste 2 veckorna..
Jag fick en ny licens i onsdags och den har inget datum utskrivet på giltighetstiden. Gissar att det är positivt?
Lämna in ansökning på extra (första) pipa den 24:e, ligger fortfarande i ”inväntar handläggning”…
…. Har mailat och frågat!
Lämnade in ansökan om inköpstillstånd på en 9mm den 8 Maj….igår påbörjades handläggningen.
Längsta väntetiden hittills….
Kan vara till din fördel att de väntade till efter att nya vapenlagen började gälla.
Väntar fortfarande på handläggning sedan den 24:e.
Kollegan som lämnade in sin ansökan den 25:e har fått den beviljad och fick licensen på posten i fredags….