Långsamt forum

Långsamt eller inte. Jag är glad för forumet och det jobb ni gör!

1 gillning

Försök att få någon, kanske här på forumet att få till det med https://www.phpbb.com/ så kommer det att hända något när man klickar

Och vem fa… har bråttom.

Stor eloge till er som, på frivillig basis, jobbar med detta forum, tack!

2 gillningar

Nu har det hänt nåt! Forumet är betydligt snabbare nu. Bra jobbat!

Samma här, upplever att sidan är extrem långsam…???det är bestemt ingen kritik,men det känns endå långsamt,det er vel nogon form av teknik,men ja forum är en bra ock trevlig sida…

Hur kan det vara möjligt att Skytteforum som troligtvis ligger på en server i Sverige ska behöva ha 10-30 sek på sig för att ladda fram länken man klickat på.

1 gillning

Jag är ju lite nyregistrerad på forumet men har besökt det tidigare genom åren.

Jag upplever aldrig att forumet är långsamt eller att sidorna tar lång tid att ladda.

“Problemen” kan ju faktiskt vara på era telefoner, paddor och datorer. :slight_smile:

1 gillning

Fast det är ju lite konstigt att det är bara just denna sida som är seg. Sitter på Gigabitlina och det är bara skytteforum som tar lång tid att ladda.

1 gillning

Håller med.
När jag bytte till 5700-modem var problemet borta.

Jag tycker också forumet är väldigt segt. Spelar ingen roll om jag sitter hemma på 500mbit eller på jobbet med 10gigabit. Nu handlar det ju om en webbsida och inte högupplösta bilder eller video så bandbredd över 10mbit borde inte spela någon roll… Spelar heller ingen roll om det är på min telefon, privata dator eller jobbdator. Microsoft edge eller chrome som browser gör inte heller någon skillnad.

Så jag kan inte bidra med en lösning eller förklara vad problemet är men segt är det. Dock inget som hindrar att jag tittar in var och varannan dag :slight_smile:

Det finns ju alltid olika uppfattning om vad som är långsamt… att vänta på jultomten när man är barn… långsamt… att vänta på skatteåterbäringen när man vill köpa ny bil… långsamt… att vänta på paket skickat med postnord… långsamt… polisens handläggningstid för licensansökan… långsamt…

Semestern går fort… helgerna går fort… sommaren tar slut fort…

3 gillningar

Forumet ligger på virtuell miljö i molnet, och har det inte varit aktivitet är maskinerna idle och behöver spinnas upp. Ingen anledning att ligga och elda för kråkorna helt enkelt.

Ha ha haaaa, den var bra

1 gillning

Forumet är segt emellanåt och det är inte “min webbläsare” svarstiderna från databasen är nog flaskhalsen.

Men ingen ide att gnälla för jag tvivlar på att det finns massa pengar att driva hemsidan med. I bästa fall så är det ett hobbyprojekt…

Sidan skulle nog bli snabbare med mybb för denna sorts forum är mer krävande än andra som tex robsofts.

Håller fullständigt med, bedrövligt långsamt på mobil och platta men acceptabelt på datorn.
Robsoft med phpbb är blixtsnabbt

Ha, då har du missat de gånger Robsoft segat ner sig totalt vilket händer lite nu och då.

Märkligt, är inne på dessa båda forum varje dag året runt och har aldrig upplevt Robsoft som segt om man jämför

Ett tag sen sist, men den nio sidor långa tråden på Robsoft fick senast påfyllning runt årsskiftet. https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=56&t=251011

Ja jag ger mig, Robsoft är långsamt och har säkert fel när jag tycker det går snabbt om man jämför :sleeping:

1 gillning