Längre pipa gärna gängad till cz sp-01 shadow

Hej! Som rubriken lyder, någon som vet om det går att få tag i Sverige? Sonderar kostnader ifall man skulle skaffa ljuddämpare till sp-01@n. Obs självklart på laglig väg med licens på dämpare och pipa. Har kollat runt lite på Dae och sportec men verkar inte finnas där iaf. Någon som vet någon annan sida?

Då blir man genast nyfiken - hur skulle du lyckas med att få licens på en ljuddämpare till en 9 mm pistol? Hur motiverar du det i licensansökan?

Mvh
Johan B

Genom att ha ett läkarintyg på att jag har tinnitus. Har för någon dag sedan sett ett inlägg från en som hämtade en ljuddämpare på en butik och blev nyfiken på hur han lyckades få det på licens. Han har tinnitus precis som jag och har fått läkarintyg på det och på så vis fått ut licens på det.

Ok, jag har hört om att jägare fått sådan dispens och licens på ljuddämpare pga hörselskada då de inte alltid kan skjuta med hörselskydd, men aldrig pistol- eller revolverskytt…

Vet du till vilket vapen detta var?

Mvh
Johan B

Det såg ut att vara på en Glock som ljuddämparen landade på

En Glock 19 var det FB_IMG_1546860220538

3 gillningar

I vilken region är det?

Jag bor i Örebro Län men licensansökan skickas ju över hela landet beroende på belastning