Laga ruger mark iv target?

Hej,

Jag misstänker att ”skruven” börjar lossna. Den ska väl sitta helt i så att det är slätt? Kan jag fixa det själv? Oklart hur man kan få ner den då den verkar vara rund på insidan av ”skruven”. Är det bara att försiktigt trycka ner den? Eller måste man lämna in den till en vapensmed?

Är det inte där pipan är ledad/sitter fast?

Ser det ut som i manualen?

Mark-IV-Pc4tS28s.pdf (ruger-docs.s3.amazonaws.com)

Hej! Det där fixar du enkelt själv. Skruven har gängat ur lite bara.

Ta loss pipan från stommen, skruva ut skruven (tror det är insex), sätt lite blå loctite på skruvens gänga (förslagsvis Loctite 243), skruva in igen lagom hårt, så slipper du detta i fortsättningen.

Alternativt bara skruva in. Men den kommer att gänga ur igen efter ett tag.

MK IV har en tendens att ta isär sig själv. Du kan behöva göra så på fler skruvar.

1 gillning

Ok, tack för tipset. Testade det nu. Funkar. Stort tack! Imorgon köper jag Loctite.

Härligt! De tre små skruvarna uppe på pipan/manteln brukar också börja skruva upp sig. Också ett bra ställe för loctite. Även skruven som håller kornet. Så var lite uppmärksam på dem med.

2 gillningar

Tips: amerikanska vapen har konstiga amerikanska skruvar där våra mm-bits inte passar så bra. Det finns en bra sats att köpa: Wheeler Professional Gunsmithing Screwdriver Set, 43 pc - Brownells Sverige Värt varenda krona om du frågar mig. Kan kanske finnas billigare på andra ställen.

1 gillning

Det är idag endast tre u-länder i världen som envisas med att använda det nästan utdöda imperialistiska systemet… liberia, myanmar och usa…