Köpes pistol för PPC SSA

auto i 9x19 med fast (ej ställbart) sikte, pipa max 5.5" och annars orginalutförande.

har ni något liggande som inte är en glock?

Kan en CZ P09 med tillhörande rigg vara av intresse?

jag har en sig x5, har själv skjutit ppc med den och köpte till en växelsats med aristokrat 3 läges för dist och nationellt, den är i absolut nyskick, växelsatsen är inpassad hos sig i tyskland. vill ha 16500:- med växelsatsen

Om det är en x5 so med magasinsbrunn så är de inte godkända i SSA (inte jag som ’tycker’ det finns skriftligt från förbundet på det…)
Tyvärr så är det även så att en av motiveringarna man har till att inte tillåter den i SSA är att magasinsbrinnen bedöms utgöra en kolv som är ”flared at the base” (i SSA är även förlängda magasinsbrunnar förbjudet) vilket gör att den inte ska vara tillåten i dist heller (i sist får man förvisso modifiera vapen så det är bara att plocka bort brunnen o skjuta dist)

Gällande dist/ x5 så finns det inget skriftligt svar från förbundet men kolv som är ”flates at the base” är som sagt förbjudet där med…

Det finns en tidig modell av sig so som är godkänd i ssa dock (utan magasinsbrunn och den är lite mer ”tjänsteaktig”)

Jag tackar alla för input och förslag.

Blev så att jag köpte en cz75 med fasta riktmedel (samt 85 växelsats med lpa).

Så nu ska jag bara få den att sluta skjuta vänster så är jag redo för ppc här i maj :slight_smile:

Har även skaffat en 2.75 revolver för dom roliga kortmatcherna.

som sagt… jag har tävlat med den i ssa

Frågan är har behandlats av WA-förbundet i år och frågan är tydligt besvarad av dem via Nils-Anders: sig X-5 so/sao (med magasinsbrunn) är inte ett godkänt vapen i SSA…
Att man har sett mellan fingrarna med dem i SSA-klassen sedan hedenhös är nog en kvarleva från hedenhös när reglerna såg lite annorlunda ut (minst 1000ex i ”tjänst”) men som reglerna har sett ut de senaste tio åren så är de inte godkända… förlängd magasinsbrunn är no-no och kolvar som svänger ut i botten /”flates at the base” likaså…
vill man få in SO/sao i klassen igen gör man rätt i att motionera förbundet via kretsen för att få till en regeländring

Själv hade jag hellre sett ännu striktare regler i klassen…