Kenai Chest holster/Bröst hölster i Kydex

För några år sedan så beställde jag ett brösthölster från HMK Hölster

http://www.hmkholster.se/

till min dåvarande Walther GSP & blev väldigt nöjd med resultatet…precis vad jag ville ha.

Vad jag vet så erbjuder inte HMK Kydex tillverkade hölster (inte än i alla fall) men jag hade gärna sett att han hade gjort det…då hade man sluppit krånglet med att få in prylar från andra sidan pölen.

Men, än så länge finns det ingen jag känner till i EU som tillverkar det jag var ute efter (Bröst hölster i Kydex).

Jag hade dels andra speciella krav & hade låst fast mig vid ett hölster från Amerikanska Gunfighters Inc… Ett Kenai Chest holster.

https://gunfightersinc.com/products/kenai-chest-holster/

Detta hölster skulle passa till…

Glock 19 MOS med rödpunkt & även en Streamlight TLR-2G lampa/laser.

Nu erbjuder de olika typer av hölster i Kydex…OWB, IWB & Chest holsters

Passformen är perfekt & riggen går att justera/spänna så att den sitter precis som jag vill…beroende på om man har endast T-shirt, tröja eller utanpå en jacka.

Lägg märke till magghållaren till vänster…det är Tactical Tailor (vilket betyder bra kvalitet & gjort i USA) som tillverkar dem åt Gunfighters Inc & den har insydd magnet som greppar tag om magasinet & håller det på plats tills dess att man drar ut det (dvs “gummisnodden” är inte enda stoppet).

Önskvärt hade ju varit att Gunfighters Inc hade skickat till Sverige …men, ännu mer önskvärt hade ju varit en svensk tillverkare av Kydex plattformar av olika slag…

Någon kanske frågar sig vad man skall ha det till ?!?
Använd fantasin… utmärkt för Fält, mörkerfält… & inte minst när man åker till banan ensam…

Fördelar:

Man kan speca i detalj hur man vill att hölstret skall se ut…dvs färg på både utsida & insida av Kydexen…färg på remmarna/selen & vilken config man har på sitt vapen…dvs låga/höga fasta sikten…rödpunkt, lampa/laser…gängad pipa osv…

Eftersom jag specat att jag hade rödpunkt så fanns det precis utrymme för att även ha i proppen när pistolen är hölstrad vilket ger goda miner för de i sin närhet.

Nackdelar:

De skickar inte till Sverige…
utan man får lösa det på annat sätt…dvs skicka till en Amerikansk adress som skickar det vidare till Sverige, någon vänlig polare som skall dit eller ex få det skickat till Hotellet när man besöker USA.

har deras specter hölster med dubbla magg hållare =)
för g19 med lampa och rmr sikte samt comp