Justering avtryckarvikt, Sig Sauer P210 Legend

Har en pistol enl. ämne ovan, den som är made in germany. Det är den nyutgåva av den klassiska nojjan som sig sauer återutgav from. 2010 och ett några år framåt. Sannolikt är det mesta enl. samma mått och spec. som i de klassiska nojjorna(Sig Neuhasuen-modellerna). Trycket är idag jättefint och bra, men jag tänkte prova att skjuta fält med pistolen och då vill jag ha lite hårdare tryck, ca 1,5-1,6 kg. Är det någon som har tips på hur jag lämpligast går tillväga för att uppnå detta??

Om du ska skjuta både bana och fält så vill man ju ändå ha samma tryck på vapnet. Att skruva fram och tillbaka är ju inget alternativ och även för fält vill man ha ett lätt tryck, snarare mer viktigt än för bana. Dock så är det som du säger bra att ha ett tryck som inte är för nära gränsen 1,36 kg. Då är det lätt att trycket en dag inte väger in, tex när det är kallt ute och metallen krymper. Mellan 1,4-1,5 kg vill jag ha i vart fall. Alltså. Behåll ditt tryck precis som det är och panga på bara, Bara mitt tips och mina tankar, sen får man göra som man vill själv såklart.

Har den sista riktiga Neuhausen, o jag använder 1,4 kg till både fältskytte o precision. Du får helt enkelt vänja dig vid det för dig lätta trycket vid fältskytte