Jag har ryktesvägen hört att polisen kräver tävlingsdeltagande för fler a-vapen

Är det någon som känner till detta? Eller är det aktiviteterna i licensansökan som gäller?

Jag har efterfrågats tävlingsresultat vid extra pipor till A-pang.

Om det är krav skulle jag inte ta gift på , det handlar nog mer om vad det står på licenslotten

Jag har 3 A-vapen och 3 R-vapen. Aldrig fått någon fråga om att redovisa tävlingsresultat, hittills har polisen varit nöjda med det föreningsintyg som föreningen givit ut. Vår förening är dock, precis som jag tycker de skall vara, mycket noga med att följa upp att den som söker verkligen har behov av det sökta vapnet eller extrapipan osv.

Skulle de fråga nästa gång jag söker, får jag väll skicka en bild på “medaljskåpet”

Var inga problem med två en för fält och en precision,
När jag sökte den tredje fick jag skriva ett kort förtydligande varför jag behövde det då alla är i 9mm, har även en växelsats i 9 till en av de första 9mm och en växeltrumma i 9mm, men de hade inga frågor om dessa.

Ger de extra poäng gällande förvaring?
Vet att tidigare var det 0p men har hört att vid ny införskaffning blir det 1p/vxl-sats.

Har också hört att de räknar in växelsatser/trummor men vet inte.

Har bara 6 vapen och två växelsatser/trummor så jag ligger under 20 poäng hur de än räknar.

1 gillning

Tack för alla svar. Jag har jaktvapen i skåpet också så för mig blir det intressant när jag närmar mig gränsen.

Beror helt på handläggaren.
Har haft som mest 4 st nior samtidigt, aldrig behövt motivera.

Håller med, beror på handläggaren.
Jag hade problem att få licens på en Walter pp 7.65 Browning
för att jag redan hade en noja i 7.65 parabellum
hon tyckte att det va samma sak.