Hej
Inför inköp av nya vapen brukar jag kolla en extra gång i regelboken innan jag slår till (Jag vet, det är lite konstigt, men jag brukar kolla digitala manualer på vitvaror och tv-apparater också). Jag är just nu inne på att köpa en ny 9:a för precision och fält (som många andra verkar det som).
Just nu har KMR Kuda fått lite extra uppmarksamhet från min sida. Kollar man SHB och tabellerna/illustrationerna för A-vapen skulle jag inte våga ta en Kuda till en tävling, jag tänker då framför allt på beavertail-delen. Nu har jag ingen Kuda i handen så jag kan inte vara helt säker och bilderna är svåra att göra något av egentligen, men går inte beavertail-delen ner en smula över tumvecket, för att sedan gå upp igen? Det är ju enligt SHB inte tillåtet, eller? Sen ser den ganska lång ut, men det är svårt att avgöra på en bild såklart. Maxmåttet är ju 30mm.
Jag blir också lite konfundersam över vissa hemisdor som skriver: “Nu godkänd för nationellt skytte tex Fältskytte och Precisionsskytte.” Vem har godkänt den och hur får man en sådan “certifiering” att ett vapen är godkänt? Har man med sig det cerifikatet och bara kan pasera genom vapenkontrollen utan några fårgor och få en klisterlapp direkt?
I övrigt verkar den ju väldigt fin, men har som sagt inte sett den i det vilda än.
/Pontus
EDIT: Ja lade till ett par bilder, för dom som inte orkar slå i SHB.