Jag behöver hjälp och råd inför värdering

Hej!
Jag skulle behöva hjälp med tips och råd.

Jag står i ett vägskäl i livet och överväger att sälja samtliga vapen, (tre pistoler, en revolver, och tre jaktvapen), ammunition, laddutrustning, vapenskåp och alla tillbehör.

Var kan jag få dessa saker värderade?

Det är en Feinwerkbau AW93 Light, en Shadow 2 Armoury Edition 9mm, En Pardini GT9 9mm med 6”-pipa, samt en Smith & Wesson 686-3 .357 med 6”-pipa.

Laddutrustningen är en Dillon 650, med komplett Quick change för 9mm, .38, och .357 mag.
Den har original hylsmatare.
En automatisk elektrisk tändhatspåfyllare finns också.
Samtliga utbytbara delar är utbytta och uppgraderade till Armanov.
Quickload 3.9 på originalskiva.

Ca 3.000 st. H&N HP .356/HS kulor, ca 500 st. Ares .9,07 (.357) kulor, hundratals tvättade 9mm-hylsor, en drös .38 samt .357-hylsor, drygt 7.000 st. tändhattar, åtta burkar Vectan BA9, lite VV N310 & N330, mm.

5.000 st. Geco .22lr Semi-Auto.
5.000 st. TopShot .22lr.
Massor av 30-06 ammunition.

Mängder med tillbehör: Knobloch skytteglasögon, Mantis-X blåtands träningssystem, målkikare, 5:11 skytteväska, ryggsäck, midjeväska, snurreburkar, olika hölster, flera olika kolvar till revolvern (Nill anatomisk, en grövre Nill, Pachmayer, samt original).

Massor av specialverktyg för vapen.
Bits, dorn, verktyg för att slipa in kikarsikten, etc.

Massor av vapenvårdsgrejor, kullagrade läskstänger, boresnakes till samtliga kalibrar både gevär och pistol, lappar, borstar, specialgrejor, olika medel, mm, mm, mm.

Jaktgevär:
Carl Gustav 1900 30-06 med Zeiss Diavari 2,5-10 x 50 belyst optik.
Anschütz 1415-1416 .22lr med Buschell 2,5-16 x 50 belyst optik.
Hagelautomat Benelli Comfort kaliber 12.

Vapenskåp: Nor-Lyx HL2000 med kodlås.

Som sagt… Det är en del…
Helst skulle jag vilja att någon firma eller handlare kunde köpa upp rubbet.
Att dela på paketet känns osäkert, risken blir att man står kvar med något man inte får sålt, men det är ju kanske bara en önskedröm.
Antagligen blir det ett måste att sälja det bitvis ändå.

Finns det handlare som köper upp både vapen och kringutrustning?

Finns det något ställe som kan hjälpa mig att värdera dessa grejor? Jag har liksom noll koll på vad grejorna är värda. :pensive:

Tacksam för svar!

Googla begagnat priset, sen dra bort 30-50% beroende på handlare

Har skickat pm till dig.

Du kan jämföra med många trådar här vad dom gått för.
Jag behöver både laddutrustning och en revolver. :slight_smile: vet en som behöver skåp men då står du kanske med vapen utan skåp och det är ju inte så bra. Mvh.

Frågan är väl kanske vad som är viktigast för dig…att sälja allt snabbt eller att få ut “vettiga pengar” för prylarna?

Säljer du allt i ett paket, lär du få väldigt dåligt betalt.

Men delar du upp allt i små-batcher så kan det ta lång tid att sälja. Det kan å andra sidan gå ganska snabbt också om du prissätter de enskilda delarna relativt lågt…
Då kan du ju också börja sälja av sådant som du har minst intresse/behov av att behålla.

Jaktprylar kan du nog sälja lättare på robsoft.nu

Själv är jag på jakt efter en kaliberkonverteringssats till .357magnum och ev. verktyg i samma kaliber, till en XL650, om du kan tänka dig att sälja det separat… :wink:

Mvh
Johan B

1 gillning

Att sälja allt i ett paket kommer att ge ett väldigt dåligt pris som flera skrivit, själv är jag intresserad av det mesta utom vapen och skåp. Var finns det?

Jag bor i Härnösand.