Inte aktuell!

Såld för längesedan.

Hej! Finns kolven kvar? Är den måttad så att den går in i A?

Mvh
Kalle

Ja, den har jag kvar. Är ju inte ergonomisk utan bara längre och grövre för lite större labbar.

Var mest att det var lite svårt att se på mobilen om det var nån för stor tumhylla av nåt slag. I så fall är jag intresserad av den👍🏻.

Ok, vill minnas att den ser likadan ut på båda sidorna, den satt på en pistol jag köpte och förre ägaren har satt på de små tejpen för grepp på ena sidan. Har själv för liten hand för att kunna nyttja denna.

Det ser ut som den inte går in som A-vapen med den kolven…

Hmm, kan det vara det så att tanken med grepptejpen är för att komma under 5 mm gränsen?!

Om jag minns rätt så är den kolven för bred längst ner.

Kommer inte ihåg i huvudet om det är att den är för bred totalt: 50mm bredd, eller om det bara var att bredden längst ner ger en för stor skillnad mellan smalaste och bredaste delen: 5 mm (så den räknas som “ergonomisk”).

Den kan eventuellt skapa problem på vapnets totalhöjd när det ska ner i “Lådan”.

Det går dock att slipa ner kolven längst ner så den hamnar inom tillåtna mått.

Mvh
Johan B

Hm. Minns jag rätt om “låd-måttet” är 300x150x50? Får måtta på Nojjan vad den är i original och hur mycket Dremel-arbete det kan bli.

Jo, måttet på “lådan” stämmer! (tillverkningstolerans: 1mm)

Mvh
Johan B

Jag har haft flera sån kolvar på mina olika p210or. Bara slipa ner några millimeter längst ner på båda sidorna så är det inga problem. Sen på med lite olja där man slipat.

1 gillning

Ja har en orginal förlängd 12mm

Baserat på Råd&Rön i tråden köper jag den gärna av dig👍🏻

Hej.

Var får man tag i längre/grövre grepp till Neuhausen 210-5.

/Mikael

Hej

Här har du många olika att välja på. Beställt av dom flera gånger utan problem och snabb frakt.

1 gillning

Är det samma ”grundkolv”, på alla äldre 210?

Har du själv behov av längre grövre grepp? Jag hittar inga mått på sidan, men jag får väl ställa en fråga till dem.
Drar iaf storlek 12-13 i handskar.

Jag har 11 i storlek på handskar. Så den större kolven passade perfekt. Skönare än dom vanliga standard kolvarna.

Vilken går som ”större”?

Eller är alla av den större modellen?

Jag hittade även denna som var 18mm längre…
Dyrare men kanske passar bra
https://int.nill-shop.com/Special-grips-Pistols

Alla som är utsvängda nertill är större.