Insats till Briley bussning 1911 storlek .581"

Söker en insats till Birley bussning i storlek .581". Brownells har endast hela bussningar och säljer inte ringarna löst. Om någon har en i den önskade storleken så hör gärna av er. Eller tips på vart jag kan finna en i Sverige. Briley USA skickar inte internationellt. Har själva bussningen i oversized och behöver bara rätt insert i storlek .581"

Om du har en bussning redan i tex .580 så slipar du ner pipan bara en tusendel så du får sugpassning. Själva bussningen måste ju också svarvas ned för att passa i mantel, så du behöver ju ändå göra lite jobb. Så gjorde min vapensmed i vart fall och det är ganska enkelt, bara man har rätt verktyg.

Ja det är ju ett alternativ med. Jag har möjlighet att svarva då jag även har den delen man gängar på för att kunna spänna upp bussningen i svarven. Men kan jag göra det utan att göra någon åverkan på själva vapnet/pipan hade det varit önskvärt.

Jag förstår precis, men efter att du monterat bussningen kommer du säkert att vilja bättra på piplänken och pipans inpassning i manteln för att få optimal precision, och då måste du ändå göra jobb på pipan. Men manteln ska man inte röra!