Inredning väska

Är det någon som vet var man kan hitta ett material som är lite hårdare än skumgummi för att inreda en vapenväska med? Det jag använt tidigare har varit formstabilt och lämpligt även för lite tyngre saker. Det måste samtidigt gå att skära med vanlig brytbladskniv.

/Olle

Har inte använt det själv, men skulle nog testa något liknande i din sits:
Köp Cellplast för isolering till bra pris hos Byggmax

Mvh
Johan B

Jag använder sådant till lite annat här hemma. Det jag söker bör ligga mittemellan detta och skumgummi. Sealed Air i Aneby hade någon produkt tidigare som var gjord av det materialet och det gick att få överblivet “skräp” från produktion som var perfekt i storlek. Ibland önskar man att vissa saker förblev som de var :grin:

/Olle

Jag har använt liggunderlag för att göra inredning, har funkat bra, men är kanske inte det mest ekonomiska alternativet om man inte har tur och hittar billiga och bra liggunderlag någonstans.

Det är iofs också en ide. Hårdheten stämmer. Det jag använt tidigare har haft en tjocklek på 60 mm och det har passat rätt bra. Liggunderlag blir många lager. Väskan är nog 300 mm djup.

/Olle

Tänker du skära ut profilen för det som ska ligga i väskan så de ligger i “mjuka formanpassade fack”, eller vill du ha en halvmjuk jämn yta som formar sig efter det du lägger ner i väskan?

I det första fallet skulle jag gå på det jag föreslog (jag tänkte att du skulle göra “fack”), annars kanske en tapetserare som håller på med möbler har olika hårdheter och olika tjocklekar på skumplast.

Mvh
Johan B

Jag skär ut fack med lite undermått. När jag sedan packar prylarna så deformeras plasten en aning. Totalt väger väska och innehåll 23 kg och om någon av de stora prylarna får fart, så kommer det mesta att vara trasigt när flygbolagen fått hantera väskan.
Det kan hända att Nefab har vad jag letar efter.

/Olle