IKKE LENGRE TIL SALGS - Ruger Mini Thirty (Mini-30) halvautomatisk rifle - 9 000,- SEK

IKKE LENGRE TIL SALGS - Ubetydelig brukt og strøken Ruger Mini Thirty (Mini-30) halvautomatisk jaktrifle selges for SEK 9000,-. Alle bud mottas med takk.

Som ny rett fra butikken! Riflen kommer med standard-magasinet som tar 5 skudd, og det følger med en liten kort picatinny-skinne som er montert over sluttstykket. På denne kan man montere det man måtte ønske av kikkertsikter (følger ikke med). Det kan også følge med diverse tilbehør mot et mindre pristillegg. M.a. har jeg liggende flere ekstra magasiner i ulike størrelser, og det kan følge med en ekstra ATI taktisk stokk til rifla som kan benyttes f.eks. ifbm. dynamisk sportsskyting.

Riflen er registrert og godkjent for jakt i Norge. Forsøkes nå solgt i Sverige, siden denne ikke er lovlig til jakt i Norge etter 1 juni.

Kjøper må selvsagt ha lovlig tillatelse til våpenet. Jeg kan møte kjøper for utveksling av våpen, kjøpesum og nødvendige dokumenter ved en tollstasjon etter kjøpers ønske. Jeg tar meg av alt nødvendig papirarbeid på Norsk side, dvs. eksporttillatelse og salgspapirer. Kjøper må ordne det nødvendige på Svensk side, m.a. importtillatelse og våpentillatelse.

Riflen er ubetydelig brukt, den har kun skutt rundt 100 skudd totalt. Den er 100% strøken, tilnærmet like fin som når den kom ut av butikken. Den har aldri vært benyttet på jakt i regnvær eller snø, kun på fjellet i tørt vær, samt på innendørs skytebane til trening. Den har vært regelmessig pusset og oljet etter alle kunstens regler, og vært oppbevart i våpenskap med avfuktere i. Riflen ble kjøpt ny i Oslo i september 2015, og kvittering på dette kan fremvises.

Ruger Mini Thirty er en gassdrevet halv-automatisk jaktrifle. Den er veldig lett å bære med seg på jakt, trening eller konkurranser, da den veier kun 3 kg. Den har også meget liten rekyl pga. gassdriften, og er dermed optimal for skyttere som av ulike grunner ikke liker eller kan bruke boltrifler med langt kraftigere rekyl. Kaliberet er 7,62x39. Rifla er meget enkelt, solid og robust bygget. Gassystemet og mekanismen/bolten (type Garand) er grovt bygget og tåler mye sot og skitt før det oppstår problemer.

PS: Flere bilder kan sendes om ønskelig.

6632099_01_nib_ati_ruger_mini_14_mini_30__640