Hej.
Funderar på att sälja min 380acp pipa.
Beställde den av igb som ett projekt. Och motsträvig och lite övertalning gick dom med på det. Om jag skrev på att lova att inte hålla dom ansvariga för funktion mm. Då dom aldrig tillverkat någon och kunnat testa.
Men efter lite testande med olika rekylfjädrar fungerar den problemfritt.
Har en ombyggt orginal shadow 2 magasin som fungerar bra.
Provat ut en orginalfjäder till tanfoglo som fungerar och går att köpa som reservdel på DAE.
Altså inget konstigt att byta eller få tag på vid behov.
Har testat den i 2 av våra shadow 2’or så den bör vara dropp in i alla pistoler då dom inte är så super tighta.
Men skjuter bra. Har ev bild från skottstol. Men då med fabriks ammo.
Köpte 1000st Fiocchi och sen har jag testladdat lite med H&N 100gr hp så pipan har gått kanske 1300skott
Har 300 skott uppladdat sen resterade hylsor. Har kanske tappat några. Men bara skjutit milsnabb med den så kunnat plocka dom
flesta.
hylsplatta till dillon 650/750 i övrigt kör jag med 9mm verktyg och kalibersatsen.
Det finurliga med denna pipa är att du enbart behöver klara 210 joul och inte 420. Kaliber är undantag. Se bild. Dok är manteln för tung tror jag får att kunna ladda så lågt. Men ligger nu runt 300 för funktion och precision. Men är sjukt snäll i rekylen.
Så passa på om du som jag har lite svårt att hantera rekyl
Eller skaffa ett av Sveriges bästa milsnabb A vapen.
Och få typ samma fördel om en nerladdad manhurin 32’a i fält.
Alltså.
Pipa 380 acp
1 magasin
950-970 hylsor var av 300 laddade
hylsplatta till dillon 650/750 press
3500:-
Eller högsta bud om fler är intresserade
Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader
Tips på innehåll:
- Pris/Anbud:
- Var finns den (ungefärligt), kan den skickas med post, bussgods, levereras för hand
- Produktbeskrivning
- Skick/antal skott skjutna
Bild
Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.