Hylstumlare

Någon som sitter på en hylstumlare som dom vill sälja? Dillon CV-750 eller likvärdig.

mvh Mattias

Vad kostar dom?
Jag byggde min själv, fungerar klockrent!

dom kostat för mycket…

coolt, vad byggde du den av?

imageimage

På jobbet hittade jag ett PVC-rör på 250mm i diameter, kapade det till 300mm i längd. Sen letade jag fram en plastskiva som var 25mm i tjocklek. Ur den sågade jag ur 2 runda skivor på 260mm i diameter. Jag satte upp dom i en svarv och borrade hål i centrum och gängade fast en axeltapp i varje skiva. Axeltapparna svarvade och gängade jag av rostfritt syrafast stål. Nu kunde jag sätta upp skivorna i svarvchucken genom att nypa i axeltappen och jag kunde svara ytterdiametern fin till 250mm. Jag svarvade nu en lämplig diameter för att gå in i röret men lämnade en fläns som blev stoppet för hur mycket man kan trycka in locket. Sen svarvade jag ett spår för en O-ring ( jag trodde jag skulle våt tumla hylsora och vilke ha det tätt ). Till slut limmade jag in några vinkelprofiler av plast för att allt inte ska ligga på botten utan att blandas runt. Sen svetsade jag ihop en ram i rostfritt att lägga trumman i. Jag hade lite olika ideer om hur jag skulle driva trumman, men så kom jag på att testa med min Tormek knivslip, och det fungerar utmärkt.

Enkelt, men framför allt har det inte kostat mig en spänn…

Inte så lätt för en dataingenjör :wink: men tack för att du tog dig tid och förklarade och beskrev.

Har du köpt? Annars har jag en och valnötskross till doimageimage

Tjenare.

Tummlar har jag köpt.

Vad skall du ha för krosset med frakt?

mvh Mattias

200+ frakt som är ca 100

Hej.

Hur många påsar är det?

Mvh/Mattias

Det är 5 påsar a 822 gram

Såld

Magnus

Har en till salu

Hej.

Tack men har köpt en tunnare. synd att jag missade mediet dock…

Bulgur är ett grymt media

1 gillning

cool. får testa det. har kört med ris men tycker det är sådär

Tja Magnus.

du har inga 9 mm kulor kvar till ett bra pris btw?

mvh Mattias

mathor: bulgur och en skvätt häxans polermedel så blir det kanon.

Nä, nu tror jag dem är slut