Hölster till olika pistol modeller efter era önskemål

Tjenare alla glada sportskyttar !

Tänkte bara ge en heads up att till veckan kommer första leveransen utav Kydex hölster efter era önskemål !

jag kommer få hölster till:

IWB - Sig Sauer p226 (med plats för extra magasin)
(Endast myndighetspersonal) då dolt bärande inte existerar i vårat avlånga land för annan person.

OWB - Colt 1911 - Cz Shadow 2 - Sig Sauer P320 (Full size)

OFFSET - Glock 17/22/31 gen 1-5 - Glock 19x - Cz Shadow 2

Magasin hölster - Dubbel magficka i kydex till alla glock magasin samt Cz.

Kommer även komma några enkel hölster för magasin i kydex samt några för IPSC utav annat fabrikat.

Offset hölstren kommer med en patenterad 360 graders platta, som gör att du kan justera hölstret med en enkel knapp tryckning.
Du kan även flytta över hölstret till ett “Belt clip” för att bära hölstret på höften som ett OWB.
Du kan även då justera hölstret 360 grader, varför man nu skulle vilja ha det upp och ner vet jag inte men ni förstår poängen :sweat_smile:

Kommer även komma några få “Molle Clips” till offseten som gör att man kan flytta över hölstret till eventuellt stridsbälte eller väst.

Priserna kommer vara BRA ! Så passa på innan dom tar slut, vid intresse skriv PM till mig så tar vi det vidare därifrån.

Om dessa går iväg i bra tempo och ni är nöjda så kommer jag även kunna ta hem till flera modeller.

Må bäst ! // Andreas

Finns det bilder på hölstret till glock 17?

Tjenare!

Återkommer med bilder så fort dom landat!

Mvh, Andreas!

Det var en lite märklig inställning, det är nog rätt många som kör IWB på vägen till skjutbanan; jag själv inkluderat. Det är ju det absolut säkraste sättet att transportera vapen.

I Sverige finns vapenlagen och knivlagen. Det är i regel förbjudet för privatpersoner att inneha vapen. Det krävs en vapenlicens som utfärdas av polisen. Polisen kan utfärda vapenlicens för olika ändamål, till exempel för jakt, målskjutning eller samling. Detaljerade föreskrifter finns i vapenlagen[1] Skall ett vapen transporteras på allmän plats skall vapnet vara oladdat och om möjligt isärtaget och nerpackat

Det där har de (Som skrivit ditt citat) ju tagit ur sin egen röv. RPSFS2009:13 17 kap 7§ samt 13-14§§ föreskriver vad som gäller i dessa fall. Dvs grundregeln är att vapnet skall hållas under uppsikt, och som undantag då kortare uppehåll i uppsikten är oundvikligt skall vapnet delas. Inte annars.

1 gillning

8 § Vid tillfälligt kortare avbrott i uppsikten i samband med förflyttning
av skjutvapen i bil ska vapen som går att dela förvaras delat eller vara försett
med ett godkänt vapenlås. Om vapen förvaras delat ska vital vapendel tas
med. Vapen som inte går att dela ska vara försett med godkänt vapenlås.
Såväl delat vapen som vapen försett med godkänt vapenlås ska förvaras
väl gömt i bilen eller på annat sätt placeras så att stöld eller annat missbruk
förhindras.
Med godkänt vapenlås avses ett sådant lås som uppfyller de krav som
uppställs i klass 3 för hänglås och hänglåsbeslag3

Men vem plockar isär sitt vapen när man sätter sig i bilen?

Ja. När man åker bil och inte kan ha uppsikt över sitt vapen, så ska det delas. Dvs när man har med sig fälthaubitsen och ska köpa en snickers på macken, så får man kånka med sig vital del istället för hela haubitsen. Detta är ett undantag som gäller under omständigheter då det inte går att ha uppsikt.

Har man däremot en pistol i iwb, ja då kan man ha vapnet under uppsikt hela tiden, och bör därför ha det under uppsikt hela tiden.

Ja, så är det ju.
Men nu var det ju inte transport i bil som var frågan egentligen, det var jag som spårade ur lite här.
Som du sa så står det ju inte att man INTE får bära vapnet dolt, snarare tvärt om. I paragraf 14 står det ju
“… hållas
under uppsikt och förvaras i en väska, ett särskilt vapenfodral eller någon
liknande förvaringspersedel.”

Kan tycka att det sista ordet kan tolkas som IWB

1 gillning

Hej!

Jag skrev så för att jag inte vill uppvigla eller förenkla för olagliga vapeninnehavare att bära dolt.
Om du vill köpa ett iwb hölster är det inget problem.
Nu tror jag inte att någon i gruppen är utav denna kategori men då jag skrev hela detta inlägget på facebook först ville jag inte att det skulle ge “fel signaler” hoppas du förstår.

Mvh, Andreas

1 gillning