HJÄLP!. Behöver KÖPA en “Hornady Pistol Rotor & Metering Assembly”

Behöver KÖPA en “Hornady Pistol Rotor & Metering Assembly”

HJÄLP!. Behöver KÖPA en “Hornady Pistol Rotor & Metering Assembly”.

(Hornady Pistol Rotor & Metering Assembly - Fondprodukter)

HJÄLP!. Behöver KÖPA en “Hornady Pistol Rotor & Metering Assembly”.

[Hornady Pistol Rotor & Metering Assembly - Fondprodukter]
(Hornady Pistol Rotor & Metering Assembly - Fondprodukter))

Har 2 st “rifle rotor and metering assembly”. Behöver köpa en för pistol. Byter gärna eller köper från någon. Behöver omgående annars tyvärr tvungen att importera en.

Hej
Varför importera när det finns i Europa.
https://www.grauwolf.net/hornady-lnl-zylinder-klein-mit-einsatz-fuer-pulverfuellgeraet.html

Handlat mycket därifrån, mycket bra utbud

Har beställt från denna sida x antal ggr. Bra priser och snabb leverans

Kan varmt rekommenderas. Med frakten så betalar du fortfarande under priset på länken till den i Sverige.

hej,. Bra link tack. står förljande dock:

Exportbegränsning

Tyvärr får vi inte exportera denna vara utomlands på grund av exportrestriktioner. Observera att återexport från Tyskland också måste godkännas.

frågan är om detta inte gäller till Sverige då det är inne i EU?!
vet du?

fick detta…

• Dessa produkter är exportbegränsade av den amerikanska regeringen och kan inte exporteras:

• Hornady L-N-L cylinder liten med insats för pulverfyllmedel
      Ta bort dessa varor från kundvagnen för att fortsätta handla.

Grauwolf ligger ju i EU så det behövs inget Import/export papper.

Har lagt in en beställning på den nu… bra pris… gick dock upp till 63 Euro medans jag lade ordern… ganska intressant att de kan göra detta… men ändå väldigt bra pris och låg frakt kostnad. Hur lång tid brukar det ta för materialet att komma?

håller med… men systemet vägrar att ta med den delen i ordern… kan vara fel i deras system…

Ett par dagar. Brukar ta en 3-4 beroende på om den hinner gå ivägmed deras speditör

yepp, ringde och frågade… han sa samma sak. Ganska imponerande. Snabbare än med Amazon och billigare. Blir nog trogen kund om allt fungerar som det skall

Har beställt en hel del saker där ifrån. Aldrig haft några problem där. Ofta betydligt billigare än här hemma i Svea rike. Kollar oftast får först när jag skall ha något.

Anledningen till prishöjningen under beställningen är troligen att de räknade om till svensk moms eftersom de ska skicka till Sverige - har hänt mig när jag beställt diverse prylar från Tyskland. Tysk moms är lägre än svensk dito…

Företag som årligen överskrider en viss exportsumma till Sverige, ska betala svensk moms tydligen och tyskar är tyskar - noggranna. :wink:

Mvh
Johan B