Heggis flipp browning buck mark

Hej,

Någon som gjort Heggis flipp på en browning buck mark. Funkade det? Hade ni några problem efter? Några problem med att vända på fjädern och att få dit den?

Allt det bästa
/Joje

Hej

Jag har gjort, följde någon forum-guide och tittade på youtube-video. Har fungerat bra, inte haft några problem alls. Men enligt uppgift forum ska de kunna bete sig konstigt efteråt

Hej, tack för ditt svar.

Jag prövade att vända på fjädern idag och avtrycket blev mycket lättare👍 Tyvärr hakade pistolen ibland upp sig och gick inte att avfyra. Tog ut fjäder och monterade den igen, den här gången var det lite spänning på fjäder när den var monterad. Pistolen funkade perfekt, sköt två askar utan problem med avtrycket. Måste säga att det blev en enorm skillnad på avtrycket efter flippen.

Tyvärr så hoppar magasinet ur en liten bit ibland, detta utan att jag trycket på magasinfrigörningsknappen. Är det ngt som ni har varit med om? Oftast sker det när sista skottet avfyrats. Magasinet frigörs och åker ner cirka 2 cm. Någon som har varit med om det eller har något förslag på hur man kan åtgärda det. Pistolen har bara skjutits med 350 skott.

Allt det bästa
/Joje

Kolla så din fjäder/pinne till magasinutlösningen inte hamnat snett eller fel.

Låter inte som något som borde dyka upp på grund av flippen? Också konstigt att det är sista skottet som gör det…

Det kan hända även efter ett eller några skott också. Tycker inte heller att det borde ha ngt med flippen att göra.

Det händer bara ibland. Pistolen är ny, kan det vara ngt som behöver slita in sig?

Ska försöka kolla på magasinfrigörningsmekanismen. Tack för tipset👍

Känns inte som någon slit-in grej, men är inte nära min och kan gå och titta och se efter hur den sitter/ser ut. Var ett tag sen jag hade isär greppet…
Glidytor i anslutning till manteln känns ju mer “slita-in” än att magasinet åker ut.

Detta började först efter du gjorde flippen/hade isär den?

Öppna och titta igen, inget som sitter fel?
Sätt ihop, testa. Om du får samma fel igen;
Öppna och vänd tillbaka fjädern, och sen testa.

Och tänk efter hur du håller, så att du inte kommer åt “knappen” :smiley:

Tack för ditt svar.

Jag kände på skruven som håller handtaget på höger sida och den gick att dra åt nästan ett helt varv.

Tittade också på mekaniskmen för magasinenreleasen och det såg OK ut vad jag kan se. Det glappade något litet i knappen till magasinreleasen och jag böjde därför den lilla T-formade brickan som ligger mot knappen till magasinreleasknappen något litet mer.

Har inte hunnit skjuta något mer, så jag vet inte om det funkar eller ej. Men det känns inte som att det borde vara något jättefel eller väldigt svårt att få att funka.

Mvh
/Joje

Yes!

Var och sköt idag och avfyrade 150 skott och det funkade perfekt. Inte vid något tillfälle åkte magasinet ur pistol ofrivilligt, inga matningsfel eller andra konstigheter.

Verkligen skönt att det ordnade sig.

Funderar på fiber optiska sikten till Buck Marken, någon som har erfarenhet av detta. Tycker de är lite dyra, drygt 1.000 kr, men det kanske är värt ändå. Ibland tycker jag att det är lite svårt att se korn och sikte, speciellt när det börjar bli dåligt ljus. Kanske att fiber optiska sikten kan vara bra då? Finns sikten på Brownells för 1.035 kr. Har inte hittat fiber optiska sikten hos någon annan. Någon som vet var jag kan få tag på sikten som passar?

Allt det bästa
/Joje

1 gillning

Har nu beställt ett fiberoptiskt främre sikte från Amazon, vilket var betydligt billigare än det som Brownells säljer. Det jag har beställt är bara det främre, vilket verkar vara mkt enkelt att montera.

Ska bli spännande och se om det gör ngn skillnad.

Någon annan som har monterat fiber optiskt sikte på pistolen och i så fall är du nöjd med detta?

Skönt att den slutade skicka ut magasinet! Lycka till med nya kornet! :slight_smile: