Handlare, AR-pipor

Behöver byta ut min AR-pipa och kontaktat lite olika handlare. De flesta verkar vara helt ointresserade av att sälja. Vanligaste är att man inte får något svar, andra säljer bara mot inköpstillstånd. Kan ju inte vara ovanligt att man behöver byta ut befintlig pipa.

Behöver tips och förslag på handlare som är lite mindre aktörer eller mindre kända till vardags. De “stora” har jag koll på och just inte fått svar från eller intresserade att hjälpa till (förutom en, tack till Corax).

Har du kollat med Armoury Sports? De köpte i alla fall en begagnad pipa av mig, torde ju tyda på att de även säljer. Vet att de har olika pipor hemma, ifall man vill göra ett custom-bygge.

https://fksport.se/sv/

Att handlare inte svarar på mail kan bero på att de enligt uppgift får 100+ om dagen, och ju sämre kunderna ställer frågor desto längre får alla kunder vänta på svar. För att hjälpa dig själv om du mailar runt så specificera frågan med vad du äger och vad du söker i detalj (Piplängd, kaliber osv.) och se till att lämna kontaktuppgifter. Eller gå in i butiken hos FK Sport eller The Armory så kommer det att lösa sig galant.