Hämmerli SP20 trasigt slutstycke

Hej, vårt klubbvapen en Hämmerli SP (2201) har havererat då slutstycket gått av vid främre vänstra handtaget. Vet någon om det går/finns ersättningsslutstycken att få tag i nu för tiden?

Jag vet inte säkert, men som av en slump såg jag en annons på blocket där ägaren hade tagit hjälp av Sportec för att byta slutstycke i sin SP20 iaf: Hämmerli SP20 (RRS) | Blocket

En skicklig vapensmed kan svetsa det.

Vi har haft 3 med samme problem det er velkendt de knækker, Hämmerli har dem ikke på lager, vi har svejst dem men det holder ikke i længden, den sidste prøvede vi med tig svejs, det holdt lidt længere men den gik også i stykker igen, vores er klubvåben så de skyder jo en del, Sportec kunne ikke skaffe ny del og vi har prøvet i hele EU, men har nu opgivet og skrottet dem til reservedele.

Tack alla för er input.
Jag bytte själv slutstycket på min Hämmerli RRS 2012 har jag för mig då jag upptäckte att godset vid utkastarsidan hade brustit. Då var det Sportec som jag vände mig till tror jag betalade ca 3200 för det nya slutstycket.

Jag kommer kollar med Sportec men jag tror vi kommer nog ev byta in /skrota Hämmerlin då vi ändå är på G att införskaffa 4 st Ruger 2 med ställbar kolv och 2 utan.
Vi har fått ok efter senaste årsmötet så det blir kanske 5 st istället med tanke på haveriet med Hämmerlin, men jag kollar ändå med sportec

Tack ännu en gång för snabba svar​:+1::+1:

Min gick av på exakt samma ställe. Betalade ca 1500kr ink. returfrakt för att få det lagat av Ola Egelöf för 1,5 år sedan. Han har tydligen gjort ett dussintal lika lagningar tidigare. Har skjutit flera tusen skott efter det utan problem.

Då det är ett klubbvapen så har övriga i styrelsen sagt nej till att försöka svetsa slutstycket med motiveringen att den används mycket till nya skyttar och utbildningar.
Hade det varit min egna hade jag kört på svetsning då jag trivs med Hämmerlin.
Tack alla för era svar👍