Gjutna kulor lee TL .38

Någon som gjuter lee:s 158gr samt 148gr .38:or (tl-kulorna) som skulle kunna tänka sig att sälja typ 100st av varje sort?

Är intresserad av att testa och se hur de går precisionsmässigt…

Jag kan kolla om jag har några av dem kvar, men om jag har det så är de pulverlackade och kalibrerade .358"

Till lackade kulor, som är det enda jag skjuter, upplever jag att jag har haft större framgång med vanliga swc med fettrilla och modeller som är helt utan fett/crimprilla. Är det fettade kulor eller “tumblelube” du ska skjuta har jag dock ingen erfarenhet.

Tack men det var primärt TL-kulorna jag var intresserad av.
Skulle man kunna få till ”ok” precision med dem så skulle det vara intressant att börja gjuta och sen bara behöva fetta dem. Tanken är för mängdträning / träning i säsongsstart

tveksam precision kan duga för fält träning.
Har gjutit TL kulor tidigare.

Tänker om de kan hålla sig inom 70mm på 25yard (158gr) och 120mm på 50yard (148gr wc med ppc-revolvern, riktigt bra pipa på den polygon med lite rappare twist) så skulle det räcka gott för mängdträningen för ppc:n. Primärt försäsongen då man ändå är ringrostig etc.

Lockas lite av smidigheten att ”bara” gjuta (+skaka runt lee alox), har insett att det blir för omständigt att pulverlacka /kalibrera+fetta traditionellt…

Pulverlackeringen jag gör kräver uppskattningsvis 3 minuters effektivt jobb, sen kör jag dem i ugnen i 26 minuter huller om buller i en nätkorg och efter det tippar jag allt i en spann med vatten. Jag brukar lacka 5-700st åt gången, tycker det är en lagom mängd att skaka och det tar inte så lång tid att kalibrera den mängden att det blir långtråkigt.

Kalibreringen kommer man väl inte undan med tumblelube? Kalibreringsverktygen jag använder från lee är väl till och med ursprungligen tänkta till just TL.

TL- kulorna är ju tänkta att användas utan kalibrering som jag har förstått det?