Första 22a

Sköt guldfodringarna klart idag så på jakt efter en 22a med vänsterkolv. Hör av dig om du har ngt intressant att sälja, gärna i södra Sverige.

Jag har skjutit guld med benelli (rak kolv) och hömmerli (anatomisk)

T.ex. Hämmerli eller wahlter gsp är av intresse men även annat.

Har en High standard med vänsterkolv, går att skjuta 50 poängare med. 1000kr för den, Är ju inte en GSP men brukar klå sånna med den ändå.

Det rimligaste är väl att du tar en funderare på vad som passar din skjutstil bäst. Sjävklart beror det lite på förening och vilka möjligheter de har för lånevapen och hur länge du rimligen kan och vill vänta på att rätt vapen dyker upp, men jag skulle nog rekommendera att du hittar något som du känner passar dig och sättet som du tycker du skjuter bäst på. Kolv-vinkel är en sådan sak som har betydelse ex. Sedan är det ju en stor fråga hur du tänker kring pris. Och om du ska köpa begagnat så finns det lite att ha i åtanke även där. Hur mycket du tänkt skjuta, reservdelar, service etc etc. Lite djupare tips och tankar kan då du få av mig här (ny eller beg) och här (modell) och även av Arne Nohlberg

1 gillning

Tack för kloka ord, bra artikel hade inte sett den förut (men läst Arnes)

Jag tänker nog i första hand skjuta fält och rörliga mål, att jaga perfekta serier är nog inte min grej, även om jag tycker nötandet på klubbdagarna är bra och kul.

Tycker licenshantering har gått över förväntan smidigt och klubben har lite begränsat med vänstervapen så jag tänkte köpa något nu och ta kostnad för ev byte om ngt år eller ett par.

Det blir två A vapen så lägger hellre mer pengar där just nu.

Min första blev en Ruger MK3. Dom flesta höjdarna i klubben sa bara en massa skit om pistolen men funkade kanon för mig! Skjuter gärna fält och rörligt jag med! Nu har jag även införskaffat en Jericho 941 9mm samt walther pp 22lr.

Jag gillar den med är du nöjd med pp 22an?

Förvånansvärt rolig och bra träffbilden trots att den är så liten i handen.